Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag måste bara uttrycka min glädje över lektionerna i studio: satte mig och mastrade ett 5 år gammalt projekt, och det var som dag och natt efteråt...låter ju riktigt proffsigt! Jag börjar ju tro att jag kan nåt!

Halleluja för tidningen Studio.

Annons
Postat
Riktigt kul när man utvecklas. Gratulerar till graderingen... Ska själv försöka lära mig så småningom haha!

Var håller du hus nu för tiden addic? Man ser dig aldrig här längre 😎

Ronnie_Rocker (oregistrerad)
Postat

mastering är kul som fan! har mastrat nu i 7 år. blir bara bättre och bättre.

Postat

Grattis till dina nya musikkunskaper!

Lägg gärna upp före och efter, det vore kul att höra.

(Utanför ämnet, är det ingen mer som använder ordet mastra istället för masturbera?

Jag får alltid ett gott skratt när det nämns, så knäpp är min humor 😆 )

Postat
Riktigt kul när man utvecklas. Gratulerar till graderingen... Ska själv försöka lära mig så småningom haha!

Var håller du hus nu för tiden addic? Man ser dig aldrig här längre 😆

Jag jobbar med Sabaton för fullt som FOH. Har vart utomland och jobbat för dem ganska länge nu. men nu är jag tillbaka en stund till. 😊

Postat
Jag måste bara uttrycka min glädje över lektionerna i studio: satte mig och mastrade ett 5 år gammalt projekt, och det var som dag och natt efteråt...låter ju riktigt proffsigt! Jag börjar ju tro att jag kan nåt!

Vilken utgåva är det? 😆

Postat

Vilken utgåva är det? 😆

Gah, vet inte vilket nummer...har inte tidningen här just nu. det är med en vinylskiva på framsidan och texten "tema: Mastring" (inte mast-ring, som en viss frustrerad språkpolis trodde... 😛 )

Fruktansvärt bra...sen är det ju skoj att hitta på egna grejer också, la på ett reverb som öppnade hela låten. ett kyrkreverb på 20% i mixen som bara märks när sångaren tar i...grymt schysst faktiskt!

Ska lägga upp, men vill sitta lite till med låtarna...

Mitt största problem just nu är att få bort S-ljuden utan att påverka resten av mixen...allt ligger bara som höger-vänster, kan inte påverka instrumentens nivåer alls...ah, ljuvliga utmaning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.