cm0s Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Täntke skriva en guide om hur du gör datorrösten som denna: Your browser does not support the HTML5 audio tag Dra hem sam-d64.zip från http://www.members.tripod.com/the-cbm-files/speak/ och WinVICE-1.15.zip http://www.viceteam.org/ Extrahera filerna och kör sedan x64.exe I menyn, välj FILE -> Autostart disc/tape image... Öppna sam.d64 Tryck L när den frågar om minnet. Skriv följande LOAD "SAY IT",8 RUN Tryck R för Reciter eller S om du vil använda SAM's fonetiska funktioner. Mer ingående information om SAM finns här: http://www.members.tripod.com/the-cbm-files/speak/samdoc.txt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Ha ha... 🙁 coolt, men aningen jobbigt, finns det inget program för windows med samma typ av röst?? / Starion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Toppen! Detta är ju något man kan fördriva långtråkiga nätter med 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 31 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2004 Ha ha... 🙂 coolt, men aningen jobbigt, finns det inget program för windows med samma typ av röst?? / Starion. Nej, inte vad jag känner till. Annars kan du ju testa Say it, som Phasio använde i sin låt CPCO 🙁 http://www.analogx.com/contents/download/audio/sayit.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Härligt, jag har försökt få precis det text-to-speech ljudet i åratal nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Finns ett program som heter MSTalkit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 MSTalkit låter ju alldeles för naturligt, det ska ju vara riktig datorröst 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Vad är det för nån skillnad på SayIt och den här då? SayIt är ju rätt så mycket enklare än vad det här verkar vara... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Sådant här låter jag min gamla Amiga 500 göra! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Var det den här U-96 använde? skulle vilja ha exakt just den 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 Vad är det för nån skillnad på SayIt och den här då? SayIt är ju rätt så mycket enklare än vad det här verkar vara... De låter väldigt olika. Sayit låter mindre retrodigitalt, typ 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Sayit är ju en Speak'n'Spell-emulator. Speak'n'Spell var en klassisk leksak från Texas Instruments som "pratade". Kan höras på Kraftwerks "Computer World"-album. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 (redigerat) Sayit är ju en Speak'n'Spell-emulator.Speak'n'Spell var en klassisk leksak från Texas Instruments som "pratade". Kan höras på Kraftwerks "Computer World"-album. Nja, den är nog ingen riktig emulator, utan mest bara inspirerad av Spean n Spell. Här finns ett projekt där de verkligen försökt emulera originalet: http://www.speaknspell.co.uk/ Redigerat 1 september 2004 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Var det den här U-96 använde? skulle vilja ha exakt just den 😛 Ledsen att behöva göra dig besviken, men U96 har förmodligen bara använt den riktigt gamla samplingskivan X-Static Goldmine 1 som innehåller flera minuter av Speak n Spell och vocodade röster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Var det den här U-96 använde? skulle vilja ha exakt just den 😄 Ledsen att behöva göra dig besviken, men U96 har förmodligen bara använt den riktigt gamla samplingskivan X-Static Goldmine 1 som innehåller flera minuter av Speak n Spell och vocodade röster. Där har du fel.. 😛 jag har X Goldmine och där finns tex inte, "maximum velocity" frasen 🙂 /Starion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 ...och där finns tex inte, "maximum velocity" frasen 😛 Har du verkligen gamla X-static 1? Vet att första upplagan av X-static 1 tog slut, och vid nästa upplaga sorterades vissa av de ursprungliga samplingarna bort och vissa samplingar från XXL 1-skivan lades till istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Var det den här U-96 använde? skulle vilja ha exakt just den 🙂 Om jag inte minns helt fel var det ST Speech till Atari ST som användes på den låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 ...och där finns tex inte, "maximum velocity" frasen 😱 Har du verkligen gamla X-static 1? Vet att första upplagan av X-static 1 tog slut, och vid nästa upplaga sorterades vissa av de ursprungliga samplingarna bort och vissa samplingar från XXL 1-skivan lades till istället. Jepp, den första 😆 köpt på musikbörsen 1993, min första Samplings CD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 (redigerat) Var det den här U-96 använde? skulle vilja ha exakt just den 😱 Om jag inte minns helt fel var det ST Speech till Atari ST som användes på den låten. Fan, minns att jag hade någon Tacker med robot speech på min Atari 1040, finns på nån diskett hemma, 😆 (Datorn blev vattenskadad och kastades) Hur kan man få tag på ST Speech idag? finns det någon Atari 1040 emulator för Windows ?? Redigerat 2 september 2004 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Hur kan man få tag på ST Speech idag? finns det någon Atari 1040 emulator för Windows ?? 😛 Här kan man få tag på ST Speech. ST emulator finns för windows. Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är texten till Das Boot Här kan man hitta saker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Om någon klurar ut hur man använder den, skicka gärna ett PM! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 2 september 2004 Trådstartare Dela Postat 2 september 2004 Om någon klurar ut hur man använder den, skicka gärna ett PM! 😲 Kör lite trial and error 😛 Gå in i disk managern och fixa en hårddisk som pekar på mappen där stspeech.tos ligger. sedan startar du om, så skall det finnas en hårddisk på skrivbordet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Jo, men fattar inte alls hur ST speech funkar. Startar det, och sen händer inte mycket mer än att det står "press esc to exit" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeh Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Jo, men fattar inte alls hur ST speech funkar. Startar det, och sen händer inte mycket mer än att det står "press esc to exit" 😄 Kör du Windoz 2000? Jag får så på en del äldre program, just på W2K-skrothögen....... 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeh Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Hur kan man få tag på ST Speech idag? finns det någon Atari 1040 emulator för Windows ?? 😠 Här kan man få tag på ST Speech. ST emulator finns för windows. Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är texten till Das Boot Här kan man hitta saker Vikken snubbe! "speed-focus upplysning, det är speed-focus"... 😄 Har du rätta raden till helgen också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Jo, men fattar inte alls hur ST speech funkar. Startar det, och sen händer inte mycket mer än att det står "press esc to exit" 😄 Kör du Windoz 2000? Jag får så på en del äldre program, just på W2K-skrothögen....... 😠 Kör XP.. Såg någon guide till Speech grejjen ska se om jag fattar något av den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Hur kan man få tag på ST Speech idag? finns det någon Atari 1040 emulator för Windows ?? 😆 Här kan man få tag på ST Speech. ST emulator finns för windows. Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är texten till Das Boot Här kan man hitta saker Skall kolla, tackar!!!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Hehe, fattar egentligen inte varför ni vill låta som u96? 😆 Alla skrattade åt Das Boot när den kom... Typ samma technokredd som Günter. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 *hmpf* Gillade skarpt Das Boot när den kom... å andra sidan var jag väl i en passande ålder med. 😉 Gillar fortfarande ljudet av den rösten. Väcker väl många fina minnen.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 (redigerat) Hehe, fattar egentligen inte varför ni vill låta som u96? 😆Alla skrattade åt Das Boot när den kom... Typ samma technokredd som Günter. 😉 Alla i min klass hatade Daas Boot utom jag och en till... 😄 men snälla blanda inte ihop Gunther med Robotrösten i Daas Boot, den är kuult!! U-96 andra produktioner skall nog inte nämnas. 😉 Redigerat 3 september 2004 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.