Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Går det att spela in på två separata spår med m-audio 2496?

jag har en mixer med två kanaler och kör cubase.

Jag kan inte separera kanalerna, hur gör man?

/ Linda

Annons
Postat

Kanal ett på mixern panorerar du helt till vänster och kanal två till höger. I Cubase spelar du sedan in dessa två kanaler på varsitt monospår där du ställer in ingången till ett respektive två.

Postat
Kanal ett på mixern panorerar du helt till vänster och kanal två till höger. I Cubase spelar du sedan in dessa två kanaler på varsitt monospår där du ställer in ingången till ett respektive två.

Hej igen .. och tack för snabbt svar. När jag ska ställa ingången till ett resp. två i cubas har jag inga andra alternativ än stereo in left/ right. Har jag missat någon inställning?

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Förmodar att det finns två ingångar och två utgångar på ditt ljudkort så det du behöver göra är att tala om för ditt program vilken utgång på din mixer som ljudet kommer från på dom kanaler du vill använda. Panorera fullt vänster och höger på din mixer som sagts förut och slå på rec i ditt program på dom kanalerna så borde det funka. Stereo eller mono borde inte spela nån roll iom. att varje kanal har då sin egen "inkälla" men det kan ju vara praktiskt att ha dom på mono. Följer det en mjukvarumixer med ditt ljudkort så kanske du måste mecka till nån inställning där oxå. Vad ska du spela in gitarr och sång? Jasså Östgötte guskelöv samma här välkommen vi är fler här.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.