Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har försökt söka efter ämnet men lyckades inte hitta det. Jag ber om ursäkt om det redan är diskuterat.

Jag har kört Cubase på min bärbara pc ett tag nu men vill nu byta till Protools. Jag har just nu en M-audio firewire som har fungerat bra till Cubase, men har förstått att bara utvalda interface går att köra i Protools. Vad är det jag behöver och vad skulle man kunna räkna med för kostnader för att byta till att köra Protools istället?

Annons
Postat

Du behöver programmet Pro tools M-powered.

Det finns säkert en deal där du kan byta in ditt befintliga DAW och lägga till en slant

Postat

Det du behöver öht. är ett ljudkort som stöds av Digideisgns mjukvara..

ovan nämndes M-Powered, eftersom du har M-Audio-ljudkort är ju det som du kan köra i nuläget.. ksotar väl ca. 2000-3000.

annars om du vill ha pro tools LE o dess fördelar, får du skaffa ett Digidesign ljudkort..

läs mer på deras sajt:

digidesign.com

Postat

Aha! Tack för svaren.

Man får ju en Mbox mini för strax över 3000 där, om jag förstår saken rätt, även protools ingår i dealen. Kanske det är det bästa alternativet för mig då. Jag kör bara små, egna projekt hemma, men känner att det är lika bra att vänja sig vid en värld dominerad av Digi.

Ska läsa på sidan som föreslogs. Tack!

Postat
Hej!

Har försökt söka efter ämnet men lyckades inte hitta det. Jag ber om ursäkt om det redan är diskuterat.

Jag har kört Cubase på min bärbara pc ett tag nu men vill nu byta till Protools. Jag har just nu en M-audio firewire som har fungerat bra till Cubase, men har förstått att bara utvalda interface går att köra i Protools. Vad är det jag behöver och vad skulle man kunna räkna med för kostnader för att byta till att köra Protools istället?

Kolla noga att din pc funkar med PT. PT är enligt egen erfarenhet väldigt stingslig när det gäller hårdvaran - processor, RAM, H-diskar, chipset mm

/Stefan

Postat
Hej!

Kolla noga att din pc funkar med PT. PT är enligt egen erfarenhet väldigt stingslig när det gäller hårdvaran - processor, RAM, H-diskar, chipset mm

/Stefan

Aha...det var ju lugnande 😄

Frågan är hur man ska kolla det då. Det går ju inte direkt att provköra PT. Men tack för varningen!

Postat (redigerat)
Hej!

/Stefan

Aha...det var ju lugnande 😄

Frågan är hur man ska kolla det då. Det går ju inte direkt att provköra PT. Men tack för varningen!

kolla på digidesigns hemsida under suport tror jag det var ...

för det är bra o veta eller ring till en återförsäljare o få hjälp..

fick själv byta dator när jag köpte min 002f...

Redigerat av ynot
Postat

Tack, hittade sidan. Ska bli intressant att se om man kan få igång det på min PC eller om man måste införskaffa en Mac.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.