- 0
Ljudkort i övre mellanprisklass?
-
Senaste foruminläggen
-
Annons -
Liknande innehåll
-
Annons -
Utvalda pressmeddelanden
-
Just nu inloggade (Visa hela listan)
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
leaf
Vill ha ett externt ljudkort Firewire till iMac OS X 10.4.9 och Logic Pro 7.2.
Det viktigaste är att drivrutinerna är mkt stabila och mkt låg latency när jag använder mjukvarusynthar samt att ljudkvaliteten är bättre än M-audios.
Har idag ett M-audio Firewire 410 och tycker inte det fungerar så stabilt samt att ljudkvaliteten är sådär!
Budget från 2000-7000:-
Exempel: Motu Ultralight, TC Electronics Konnect 8, Focusrite Saffire LE, Echo AudioFire 2 eller 4, Edirol FA-66, Presonus Firebox mfl.
Beskriv gärna hur låg latency ni kan få med Mac och OS X samt stabilitet och ljudkvaliteten tack.
Jag vet att denna fråga alltid kommer upp men den är alltid lika intressant!
Tackar för svar!
😳
Redigerat av OlsbergTydliggjorde rubrik
Top Posters For This Question
9
7
7
6
Populära dagar
26 jun
13
20 jun
9
22 nov
8
10 maj
6
Top Posters For This Question
Implasticyde 9 inlägg
Linus 7 inlägg
skogsmulle101 7 inlägg
CHAE 6 inlägg
Populära dagar
26 jun 2007
13 inlägg
20 jun 2011
9 inlägg
22 nov 2011
8 inlägg
10 maj 2011
6 inlägg
Populära inlägg
Bodhi
😉 Jag inser att det framstår som korkat, men när det hände så skulle jag precis flytta utomlands i några år och kände att det skulle bli för mycket meck med att försöka få ersättning från andra sida
Claes Holmerup
Du är rolig Fredrik - och verkar i vanlig ordning desperat i din iver att försöka svartmåla mig... 😄 Självklart gäller regeln, men det är nog bara du som kan hitta något brott mot den i detta fallet.
117 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.