Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag heter Markus, är 15 år och bor i Göteborg, trots att jag känner mig som en boråsare (har bott i Borås i 10 år). Jag spelar trummor och har gjort det i 4 år ungefär. Har spelat piano och behärskar även gitarr och bas någorlunda. Skrivit musik har jag gjort ända sedan jag var liten. Har gått från pianoballader till lite mer rock eller metal.

För ett tag sedan fick jag en galen idé; jag kanske ska göra all musik själv. Dvs spela alla instrument själv, skriva all musik själv, osv. Jag började väldigt inspirirerad spela in två låtar med tidernas budgetmedel (dvs. MP3-spelarmikrofon för trummorna, akustisk gitarr via datormikrofonen med pålagda disteffekter, och bas med akustisk gitarr via datormick). Ljudet blev, så att säga, därefter. Med tiden har de drömmarna sakta avtagit, och jag letar nu efter ett band som passar mig.

Jag har nu börjat drömma om att spela in lite proffsigare. Kanske helt orealistiskt, kanske fullt möjligt? Sedan halkade jag in på det här forumet, perfekt ställe att fråga på, eftersom mina kunskaper om studioinspelning är minst sagt begränsade.

Det var min lilla berättelse. Tack för att ni orkade läsa.

Annons
Postat

91a?

Välkommen hit 😆

//den yngre generationen

Postat

you sound a lot like me (trummor, piano, gitarr, elgitarr...) men jag e 90a så 😉

Det är annars int så krångligt alls att banda in lite mer professionellt själv.

Postat

Är du verkligen bara 15 år gammal? Dina formuleringar låter mycket mognare/äldre/utbildat etc. Du ska absolut inte överge dina drömmar. Under vissa perioder går allt långsamt och man tröttnar eller har dåligt med inspiration men det kommer tillbaka! Fortsätt att läsa och ställa frågor här på forumet så att du får mer kunskap och kan bygga upp en ny och bättre studio åt dig. MvH

Postat
Är du verkligen bara 15 år gammal? Dina formuleringar låter mycket mognare/äldre/utbildat etc. Du ska absolut inte överge dina drömmar. Under vissa perioder går allt långsamt och man tröttnar eller har dåligt med inspiration men det kommer tillbaka! Fortsätt att läsa och ställa frågor här på forumet så att du får mer kunskap och kan bygga upp en ny och bättre studio åt dig. MvH

Me agree!

Du är inte en utav dom där peddosarna som vill åt yngre barn som gillar tjocka och långa sladdar 😳 ?

Postat (redigerat)

Välkommen!

Hmm, säger jag som inte har presenterat mig ännu... 😳

Edit:

Måste bara tillägga det här: Det är så roligt att läsa det som du skrev i din prestentation. Ditt språkbruk är berömvärt. 🙂

Redigerat av TCG
Postat
Du är inte en utav dom där peddosarna som vill åt yngre barn som gillar tjocka och långa sladdar 😳 ?

Haha 🙂

På det här forumet vill vi alla ha långa och tjocka sladdar 😛

Välkommen hit! 🙂

Postat

ja ber förstås om ursäkt ja ska ite skrive så igen lol 🙂

Nejmen jag är faktiskt 15, tro det eller ej. Jag har visserligen en annan dröm också, jag vill bli tidningsjournalist och ska man skriva, även om det är nätforum, är det väl lika bra att formulera sig som vilken vettig person som helst? Vill du ha bevis så PM:a isåfall. 😮

Tack för välkomnandet!

Postat

Välkommen!

Dina drömmar låter inte alls galna... allt är möjligt. Fast vill du bli journalist får du nog försämra ditt skrivande lite. (Blänger åt kvällstidningarnas håll...)

Postat

Välkommen!

Hoppas detta forumet kan ge dig inspiration och svar på frågor som kan dyka upp. Det har det gjort för mig!

Postat
Fast vill du bli journalist får du nog försämra ditt skrivande lite. (Blänger åt kvällstidningarnas håll...)

Jo, man kan ju alltid försöka… 🙂

Postat

Välkommen hit!

Ett tips har jag till dig: börja med allt i mjkvaruform. Finns billiga mjukvaruinstrument, och inte gratis.

Låter hyfsat, och har fördelen att du kan byta ut spår för spår mot äkta vara...gitarr, kanske bas. Kanske micka upp bara hihaten etc.

testa dig fram 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.