Jump to content
Annons

Kan inte spela in audio längre?

Recommended Posts

Kalle82 (oregistrerad)
Postat

Hallå!

De har hänt något skit skumt me mitt Cubase se3.

De första problemet är: När jag startar upp Cubase då blir själva arbetsfältet jätte litet,irriterande!

Då måste jag maxinera fönstret så de täcker hela bilden.

Problem 2: Mitt Cubase hittar inte min synt...

Den hittar när jag väljer ett midi track men inte audio,så jag kan inte spela in ljuden från synten.

Har provat med allt men vet inte vad som kan vara felet.

De går heller inte att välja synten (som körs via usb) i varken IN eller OUT på tracket.

Är det någon som sitter med lösningen så vore jag jätte tacksam...

Kalle

Annons
Postat

Kanske en dum fråga, men hur hände det? Du måste ju ha ändrat någon inställning eller installerat något nytt eller liknande. t e x en buggig plugg. Har du testat med en systemåterställning? Nyainstallation är väl annars att rekommendera. Om du inte ändrat någon inställning t e x pixelantalet i skärmen eller så.?

OM du går in på f11 så kan du ju söka på alla plugins. Har du tittat i mappen Cubase-vstplugins och sett att dll filen ligger kvar? (vanligtvis C:program-Cubase-vstplugins...) Är den borta så måste du installera om pluggen. 😛

Postat

Hur ser det ut under "VST Connections/Input" (menyn "Devices")?

Är det en input-bus som av nån anledning försvunnit?

Kalle82 (oregistrerad)
Postat

De hände efter att jag satt igång Cubase när jag var uppkopplad på nätet,de var då allt bara skumma till sig...jag har kollat allt som går att kolla men de verkar vara en inställning som jag missat.ingen dock nämda,tyvärr

Postat

Jag förstår inte riktigt. Vad är det för synth? Du kanske kan skriva lite mer om vad du har för ljudkort och dylikt också så att man får en bild av problemet.

Det du väljer på in och out på dina audio spår är just bussarna du själv sätter upp i VST connections. Som standard finns där bara en stereo in och en stereo ut.

Som svar på problem 1 så ändra storleken manuellt istället för att maximera så koms inställningen ihåg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.