Jump to content
Annons

Garageband- bra el dåligt?

Recommended Posts

PurpleHaze (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag funderar att skaffa iLife och garageband till min mac! Vet nån hur många kanaler man kan spela in audio ljud på i programmet? Är det nångon kvalite på ljud och effekter som medföljer?

Jag är nybörjare på inspelning, och tänkte kanske att det är ett bra program att börja med! Det är ju trots allt ganska billigt!

Tips på bra ljudkort som passar programmet vore toppen?

tacksam för svar! // johan

Annons
PurpleHaze (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset! 😛

• 1 månad senare...
Postat

Jo jag har använt garageband, en bugg finns dock, det är att i panther avslutar han inte som han ska...

/Andreas

Lunne (oregistrerad)
Postat

Jag använder garageband rätt så mycket mest för att skissa upp ideer jävligt smidigt

sen realiserar jag dem i protools.. men men, garageband e faktiskt jävligt enkelt tycker det e bra.

Hitta en bugg till programmet verkar inte vilja klistra in filer som har för långt namn inte mp# iallafall.

men det e inte så farligt. programmet e schysst enkelt och smidigt

Postat

Finns det någon motsvarighet till Garage Band på PC?

• 2 veckor senare...
Postat

Kolla in senaste MacWorld. Där finns en artikel om olika användares röster om Garageband... från nybörjare till proffs.

Tydligen så finns det ett par Garageband-stationer på Kulturhuset (i Sthlm), där man kan boka in sig för tretimmarspass.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.