Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det händer då och då att datorn inte förstår att ljudet ska gå genom ljudkortet när jag kopplar in det. Men det brukar gå bara jag kopplar ur/in igen. I värsta fall efter omstart. Nu funkar det inte vad jag än gör. Startat om, loggat ut/in, kopplat ur/in, pillat på det mesta. Ljudkortet dyker upp i Systeminformationen under firewire, men inställningsprogrammet för ljud/midi ser det inte.

Vad göra? 😕

Annons
Postat

Jaha efter att tjurskalligt ha fortsatt efter det-kanske-funkar-om-jag-testar-samma-sak-en-gång-till-metoden så funkar det plötsligt. Men såhär kan man ju inte ha det. Jag vill ha en permanent lösning - skiten ska funka så fort jag kopplar in den. 😕

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jaha efter att tjurskalligt ha fortsatt efter det-kanske-funkar-om-jag-testar-samma-sak-en-gång-till-metoden så funkar det plötsligt. Men såhär kan man ju inte ha det. Jag vill ha en permanent lösning - skiten ska funka så fort jag kopplar in den. 😉

Hade samma problem när jag köpte mitt PCMCIA-kort E-mu 1616! 😄 Det visade sig genom att teknikern tvångsavstängde och tvångssattepå datorn en enda gång, så fungerade det. Vad som egentligen hände fick jag reda på, det var att datorn från början uppfattat detta pc-kort som ett nätverkskort. Det låg kvar i BIOS och blockerade och för att BIOS skulle uppfatta att det var ett annat kort som gällde numera, så var han tvungen att göra så. Märkligt.

Att tvångsanvända strömbrytaren på detta sätt är nog dock inte att rekommendera direkt...

😕

:musik

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.