Lithium Postat 24 juni 2007 Dela Postat 24 juni 2007 Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 24 juni 2007 Dela Postat 24 juni 2007 Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där? Citerar mig själv ur en annan tråd: CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera. Länk CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna". /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 24 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2007 Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där? Citerar mig själv ur en annan tråd: CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera. Länk CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna". /H. OK, vad säger stim då? 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 24 juni 2007 Dela Postat 24 juni 2007 Fick syn på ett mailsvar med exakt denna frågeställning: Svaret är NEJ på frågan, enligt sakkunnig på STIM. Det vore önskvärt om artister kunde få ersättning, men STIM har för närvarande och inom överskådlig framtid ingen koll på vilka siter som kan tänkas ha/kommer att kunna ingå avtal. Det är en djungel, vilket inkluderar My Space. 😮 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 24 juni 2007 Dela Postat 24 juni 2007 Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där? Citerar mig själv ur en annan tråd: CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera. Länk CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna". /H. OK, vad säger stim då? 😮 CISAC är en internationell paraplyorganisation för upphovsrättssällskap. Stim är medlem i den... /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 24 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2007 kk, men vad tycker stim om att så många medlemmar har sin musik på myspace och dylikt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Kasst, tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Jag skulle vilja använda ett eget program från en annan sida vars spelare jag html:ar /klistrar in på myspace och i den spelaren kan man sälja sina låtar också med hjälp av paypal som betalnings alternativ. Frågan är om STIM begär att man ska ha nån internet licens för att sälja sina helt egna låtar på myspace. Man måste i vilket fall ange vad man tjänar på sina låtar efter ett år i den vanliga deklarationen under HOBBYVERKSAMHET eller vad det heter om man nu inte har startat nåt företag och blir NÄRINGSIDKARE. Sen får man väl bli full medlem hos musiker förbundet och skicka sina låtar dit som ett bevis att man äger dom. Stim/ncb registrera för pengar när dom spelas i radio och tv och gym och andra arenor eller spelas in av andra människor. UBETOO där får man i alla fall betalt när folk spelar ens mp3 låtar eller ens videos och dom hamnar i månadens slut på ett konto man har på UBETOO och sen kan man välja att sända dom pengarna till sitt paypal konto och där ifrån är det gratis att överföra till vilket bankkonto som helst bara det överstiger en vis summa som jag inte kommer ihåg nu. Om nån enkelt kan förklara hur man får upp sina låtar på Itunes så vore det superbra och snällt,för itunes har väl i alla fall nån form av samarbete med stim eller ??? 😮🙂😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.