Jump to content
Annons

Fett jobbig fråga, någon som känner sig manad?

Recommended Posts

EEL (oregistrerad)
Postat

Tjena! Någon som har koll på hur man kopplar ihop dom här prylarna på smidigast sätt? 😆

Trummsequenser/sampler (Akai mpc 2000xl)

Racksynth (Yamha Motif ES)

Midiklaviatur (Roland A-37)

Mixer (Tapco 120)

Dator (Pc med M-Audio 1010LT-ljudkort och Cubase)

Vore sinnesjukt tacksam för hjälp! 😲

Annons
Postat

hur vill du kunna spela in allt på en gång eller bara välja i mixern.

lite midi kablar o audiokablar har du säker så pröve o koppla mellan keyboardet till raksynten sendan genom den /thru/ alltså till deltat koprttet

sedan maste... vänta vad skall du lyssna i ...monitorer eller hrlurar... svar på det förtsätter vi 😄

EEL (oregistrerad)
Postat

jag vill kunna spela in instrumenten på separata spår i cubase om det är det du menar. hörlurar eller monitorer spelar väl ingen roll? tänkte använda båda delarna? 😄

Postat
jag vill kunna spela in instrumenten på separata spår i cubase om det är det du menar. hörlurar eller monitorer spelar väl ingen roll? tänkte använda båda delarna? 😳

hum då var det lite svårare för jag vet inte hur tapcon ör bygg har den direct ut eller så får man koppla på sendarna fan inte så lätt att förklara tyvärr fan koplla på bara 😄

Postat

Först, vi struntar i mixern så länge..

Koppla audio: Sampler och synth direkt till ljudkortets "in" gångar.

Koppla midi: midi output från ljudkortet till A-37 "midi in", sen från A-37 "midi out" till mpc "midi in" vidare via midi thru till racksynth 😄 typ något sånt?

Koppla audio: ljudkortets output 1-2 till en av mixerns stereo kanal input. Koppla in högtalarna någonstans på mixerns så du får ljud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.