Jump to content
Annons

Gick ni ut grundskolan eller?


KillwithSkill

Recommended Posts

Okej, jag må vara förbannat dum i huvet. Inte många hissknappar tar mig ända upp. Och jag gör nog en hönsfarm av en fjäder här. Vi alla stavar fel ibland och dras med det. MEN ni som stavar konsekvent fel med flit LÄGG AV! Vad fan vill ni? Räcker det inte med att folk stavar fel ibland eller sätter aldrig punkt? Nej då ska folk skriva ännu mer knäppt med flit! Ord baklänges, byter ut en bokstav mot en siffra, stor bokstav mitt i allt osv. Det trodde jag hörde hemma hos 10-åriga skateare.

Jog er spes!el ok gi1ar skriva Kn@sigt. Stavvar f3l m3d flit & lakbänges!

Snyggt forum! 😆

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Okej, jag må vara förbannat dum i huvet. Inte många hissknappar tar mig ända upp. Och jag gör nog en hönsfarm av en fjäder här. Vi alla stavar fel ibland och dras med det. MEN ni som stavar konsekvent fel med flit LÄGG AV! Vad fan vill ni? Räcker det inte med att folk stavar fel ibland eller sätter aldrig punkt? Nej då ska folk skriva ännu mer knäppt med flit! Ord baklänges, byter ut en bokstav mot en siffra, stor bokstav mitt i allt osv. Det trodde jag hörde hemma hos 10-åriga skateare.

Jog er spes!el ok gi1ar skriva Kn@sigt. Stavvar f3l m3d flit & lakbänges!

Snyggt forum! 😆

...karlssons klister, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN ni som stavar konsekvent fel med flit...

Om du nu ska vara sån språkpolis så vill jag göra dig uppmärksam på att du ironiskt nog lyckades peta in ett syftningsfel i den där meningen. Eller ännu klumpigare - s.k. tautologi ("tårta på tårta").

Menade du att man stavar begreppet konsekvent fel (med flit), eller menade du att man stavar fel med flit?

För... om man gör något konsekvent, då gör man det ju i princip med flit, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såna här trådar får mig bara att tycka synd om den som skrev den. Ingen idé att sitta vid datorn och reta upp sig på ett forum. Du förstår nog säkert själv att det du skrivet här kommer förändra exakt ingenting. Kthxbai 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jog er spes!el ok gi1ar skriva Kn@sigt. Stavvar f3l m3d flit & lakbänges!

hahah den här var fan bra, roligast jag läst idag hittils. 😲

*avirks oot ok seta up på vägen*

Link to comment
Dela på andra sajter

n3j m3n nI faTt@R völ v@d j4g m3nAR?! 😲😛

Fånigt värre!

Men hur många är det egentligen som skriver sådär just här? Kan du länka någon tråd eller citera någon så man får se? För jag har då inte märkt av det. Möjligtvis att någon stavar fel lite här och där. Och det är ju bara mänskligt. Men inte att man byter ut bokstäver mot siffror och har sig. Det här är inte Lunarstorm. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmm, Cola! 😳

Nja, tycker inte att det är så många som ahr allvarliga problem med språket här på forumet. Folk kan iallfall utrycka sig så att andra förstår (De flesta iallafall). Ingenting att hänga upp sig på, eller jag kanske ska säga "Up hänga sig på" ? 😄. Nja nu ska va vara allvarliga, stavfel är ok, men att lägga in siffror istället för bokstäver, där drarjag gränsen!

// N3%u$Tw/n$

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Mmmmm, Cola! 😳

Nja, tycker inte att det är så många som ahr allvarliga problem med språket här på forumet. Folk kan iallfall utrycka sig så att andra förstår (De flesta iallafall). Ingenting att hänga upp sig på, eller jag kanske ska säga "Up hänga sig på" ? 😄. Nja nu ska va vara allvarliga, stavfel är ok, men att lägga in siffror istället för bokstäver, där drarjag gränsen!

// N3%u$Tw/n$

Jag håll3r m3d d1g.

R&DLoop

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så ligger det något i detta ändå? Eftersom att det är flera som går in och läser samt svarar. Nej jag vill inte ha hit några språkpoliser då detta bara bidrar till en dålig stämmning men samtidigt kan jag hålla med om att det är jobbigt att läsa det några skriver när de byter ut ord osv. Det man får tänka på då är att det drabbar bara dem själva. Vill de ha hjälp och ingen förstår dem så är det ju deras förlust!

Denna debatt finns inte enbart på forumen utan även "IRL". Som ett exempel har några skolor i Nya zeeland börjat tillåta så kallat sms-stavning vid tentamentskrivningar. Detta är ju helt absurt men tänk då på att vår egen stavning som vi brukar idag har starkt influerats av tyskan. Allt ändras och det kallas för utveckling sen får man väl ta ställning till om man vill vara konservativ eller liberal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ser det trist ut med chat-språk (för det är ju det detta handlar om), men samtidigt är det diskussionerna som är det primära i forumet och inte att folk alltid måste uttrycka sig språkmässigt korrekt och stava perfekt. Det gör nog inte ens jag, men oftast upptäcker jag felen själv och går in och korrigerar - förhoppningsvis innan någon annan har hunnit läsa... :rolleyes:

Vad "chattarna" kanske bör tänka på, är att sökning i forumet försvåras om man använder sådant språk i stället för att använda vanligt språk. Forumets trådar är ju något som kommer att finnas under väldigt lång tid, medan en chat försvinner lika fort som man skriver inläggen...

cn cr d juh rätt fj@ntit ut o tar längr3 tid o läsa om man skriv3r så här lr hur...? :rolleyes:

Ska man sedan vara kinkig, så finns dessutom denna forumregel:

8. Alla inlägg måste göras på svenska, norska eller danska.

Så kallat "elite"-språk är asocialt och försvårar för många andra medlemmar. Skriv med ett språk som är lätt att förstå och som är tydligt. Humor uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att lunarisera igen kanske?

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

😉

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😕

Jo eller om man lunariserar hela Killwithskills första trådinlägg så blir det:

Azzå okEj, jA typ Må typ va fÖrbannaT typ duM I HUvet... aZzå intE mångA hIzzKnaPpAR TaR mEJ Ända upp.... *ler* azzå å typ Ja ba typ gÖr Nog EN hönZfaRm aV en fjäDer här...... vi alLa zTavar feL IblAnd å djaz me d..... Men Ni Zom ztavAR konzEkveNt fel me FliT läGg av! *skrattar* AZzå va fan vill ni??? räkKer d typ inTe Me att Folk ztavAj fEl iBlaNd lR zäTter typ aLdJig Punkt??? Nä da Zka folk Zkriva äNnu mEr typ kNäppt me flit!!! *skrattar* azzå OrD baklÄnGez, bYtej Ut en bOkZtav moT en ZiffJA, ztOr typ bokZTav Mitt I aLlt ozv... *ler* d TRoddE ja hörde HEmMa HoZ 10-åjiga ZkAteArE.

(förlåt det var inte meningen jag kunde bara inte låta bli 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att lunarisera igen kanske?

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

😄

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😉

Ok - då kör vi forumregeln översatt så att dessa notoriska felstavare förstår:

8.... *skrattar* aLLA InlägG typ Måzte göRaz på zvenzKA, norzKa Lr danzka.

zå typ kallat "ElitE"-Zpråk e aZOCIalT å förZvåraR föR MångA Andra MedlemmaR.... *skrattar* zkjiV Me ETT zpråk zom e Lätt Att fÖrztÅ Å ZoM E tYDlit..... *ler* Humor UpPzKatTaz!

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att lunarisera igen kanske?

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

🙂

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😉

Ok - då kör vi forumregeln översatt så att dessa notoriska felstavare förstår:

8.... *skrattar* aLLA InlägG typ Måzte göRaz på zvenzKA, norzKa Lr danzka.

zå typ kallat "ElitE"-Zpråk e aZOCIalT å förZvåraR föR MångA Andra MedlemmaR.... *skrattar* zkjiV Me ETT zpråk zom e Lätt Att fÖrztÅ Å ZoM E tYDlit..... *ler* Humor UpPzKatTaz!

😕

😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att lunarisera igen kanske?

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

🙂

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😆

Ok - då kör vi forumregeln översatt så att dessa notoriska felstavare förstår:

8.... *skrattar* aLLA InlägG typ Måzte göRaz på zvenzKA, norzKa Lr danzka.

zå typ kallat "ElitE"-Zpråk e aZOCIalT å förZvåraR föR MångA Andra MedlemmaR.... *skrattar* zkjiV Me ETT zpråk zom e Lätt Att fÖrztÅ Å ZoM E tYDlit..... *ler* Humor UpPzKatTaz!

🙁

😆😆

zhiT typ va joliT d där va..... hahaHa *skrattar*

Link to comment
Dela på andra sajter

aZzå okEj, ja bA må typ va förBaNnaT dum i huveT... *skrattar* iNTe mÅNga hIzzknappar TAr typ Mej äNDa upP...... å typ ja gör nOG En hÖNzfArm Av eN typ fjÄdeR häj...... vi allA ztavar fel ibland å draz me d.. meN typ nI Zom ztavAr KoNzekVeNt fel me fliT typ lägg aV!! va fan vill nI?????? *skrattar* azZå räkkEj d typ iNte me Att fOLK ztavar feL IBland lR zättej Aldrig PunKt??? *ler* Nä DA Zka fOlK Zkriva ännu mer knäppt me fliT!! typ Ojd bakLäNgez, byTer Ut en bOkZtav mot en ziFfra, ztOr boKztav mitT i ALlT ozv.... azzå d tjodde ja hörde hEmma Hoz typ 10-ÅrIga zKAteare...

Hmmm... spännande!

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om ADHD finns det många bra förkortningar som man kan använda också.

Alla som någon gång irriterat sig på att ordet "det" är så vansinnigt långt kan numera skriva "dt". Eller i vissa fall "de".

lr kan på samma sätt skrivas istället för eller, som också är ett sånt där jobbigt långt ord. Eller varför inte också vs oxå.

Anledningen till dessa till synes totalt onödiga förkortningarna är nog SMS och begränsningen av längden av ett mess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...