Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan alla

Vad har ni för tips på gamla syntar från 70-talet och tidigt 80-tal

Var kan man köpa såndana gamla godigar?

Pris?

Hur kan man sen koppla dem till datorn finns det några special-kablar?

Redigerat av Uozon
Annons
Postat
Jag hade själv en Korg MonoPoly

Var kan man köpa en sån? och hur mycket skulle den kosta idag begagnad ?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns hur många gamla syntar som helst att välja på. Det som är meckit är att koppla in dem till datorn. Jag lirar hellre in dem på ett audiospår direkt. Klart enklare och billigare tycker jag.

Jag gillar gamla analoga syntar och outboards, men dem är ofta föremål för reparation. Sakll du köpa beggat måste du verkligen kolla att prylen funkar som den ska. Skrap från slitna pottar är inte så ball... eller som i mitt fall, sample and hold har slutat funka på min Moog. 😉

Redigerat av drloop
mickeand (oregistrerad)
Postat

Om du kollar på www.vendolin.se eller www.blocket.se så brukar det finnas rätt mycket i olika prisklasser. Har sett det flesta sorters syntar där, från Yamaha DX7, Roland Juno 106 till Korg MS20 och Arp Axxe. Köpte själv en Korg Wavestation SR på Blocket för en spottstyver.

Vad gäller butiker så kan du i Stockholm kolla på tex Jam i Vasastan eller DLX Music på Kungsholmen. (På Kungsholmen så står det bla en ARP 2600 inlåst i ett inglasat rum så att man kan stå och sukta efter den...) Hur det ser ut i resten av landet har jag dålig koll på. Utbudet i butikerna i Sundsvall gjorde mig besviken förra helgen...

Så länge du inte är ute efter syntar från ARP el Moog så är det rätt resonabla priser.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.