Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Äger en HP dv9094 laptop och vill använda den för inspelning. Har installerat mitt Cubase SX3 men det låter inget vidare när jag spelar upp musik. Det liksom "hackar" i ljudet.

Datorn är ganska ny och ska ha god prestanda. Se här för spec: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...534&lang=en

Tanken är att jag ska kunna använda laptopen på turnéer och resor, så ljudkvalité är inget noga med. Vill bara kunna programera lite trummor och spela in gitarr. Ska mer va som ett "skissblock" och inget jag ska mixa hela produktioner med. Köpte en Behringer U-Control men fick det inte att funka. Låter lika konstigt som innan. Jag har laddat ner drivrutinerna på deras hemsida, dock utan framgång.

Måste jag byta nått i datorn för att det ska fungera? Är det ett mjukvaro- eller hårdvarofel?

Mvh,

J.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Skulle gissa att du kanske inte valt rätt drivrutiner i Cubase.

När det hackar kan det vara så att du har ställt ned latencyn för lågt. Testa och höj denna så slutar det nog att hacka.

Det är sannolikt inte nåt fel på din PC, lite jobb krävs för att få det att funka 😕

Postat
Skulle gissa att du kanske inte valt rätt drivrutiner i Cubase.

När det hackar kan det vara så att du har ställt ned latencyn för lågt. Testa och höj denna så slutar det nog att hacka.

Det är sannolikt inte nåt fel på din PC, lite jobb krävs för att få det att funka 🙂

Har provat det, men den uppför sig fortfarande knepigt. Kanske en mjukvaru grej då? Har aldrig blåst rent datorn sen jag köpte den. Kanske borde installera ett fräsht Windows utan alla onödiga funktioner?

Mvh,

J.

• 3 veckor senare...
hoj64 (oregistrerad)
Postat

Hej! Har likadan dator som du har med ett exljudkort...och strul.

Min Cpu hoppar i taket när jag ska spelar med mjuvarusynthar.Datort känns ostabil i cubase sx.

Kanske du har kommit fram till något.Om du har lust att dela med dig isf vore schysst.Hälsningar henry

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.