Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tycker att Pop/Country är lite suddigt. Tycker inte alls att dom borde dela kategori?

Waylon Jennings + Backstreetboys = samma sak?

Jag inser att vissa kategorier måste bli ganska breda för att man ska få in allt. Men om du frågar mig så är blues och country bra mycket mer besläktade än pop och country.

Jag håller själv på en del med Country och skulle absolut inte säga att jag håller på med pop. Men blues är ofta en naturlig del i Country.

Bara min åsikt. Vad tycker ni?

Annons
Postat

När man säger Pop/Country menar man inte då en kombination av pop och country?

Tänker på musik i stil med Shania Twain. Poping country? Pop/Country?

Eller?

Postat
När man säger Pop/Country menar man inte då en kombination av pop och country?

Tänker på musik i stil med Shania Twain. Poping country? Pop/Country?

Eller?

Så kan man också tolka saken. Men ska jag då ladda upp en country ska jag göra det under Övrigt om jag inte anser att det är pop? 😉😕

Postat
Jag tycker att Pop/Country är lite suddigt. Tycker inte alls att dom borde dela kategori?

Waylon Jennings + Backstreetboys = samma sak?

Jag inser att vissa kategorier måste bli ganska breda för att man ska få in allt. Men om du frågar mig så är blues och country bra mycket mer besläktade än pop och country.

Jag håller själv på en del med Country och skulle absolut inte säga att jag håller på med pop. Men blues är ofta en naturlig del i Country.

Bara min åsikt. Vad tycker ni?

att forum.studio.se tyvärr inte har någon utvecklare som kan slänga ihop en funktion där man tillåts plocka ifrån flera olika genres, när man ska kategorisera en låt. istället får vi dras med ändlösa diskussioner om vilka kombinationer av kategorier som ska -eller inte ska- finnas.

tyvärr.

Postat

🙂 Jag har också reagerat på detta. Häromdagen satt jag och letade efter countrylåtar men fann bara pop så jag tröttnade eftert ett tag.

Inget ont om pop men jag ville hitta country

Jag röstar för att dela på kategorin eller som sagt kombinera hellre med blues eller rockabilly.

Eller gör så att man ser vilken kategori den hör hemma i när man kollar tråden.

Postat
🙂 Jag har också reagerat på detta. Häromdagen satt jag och letade efter countrylåtar men fann bara pop så jag tröttnade eftert ett tag.

Inget ont om pop men jag ville hitta country

Exakt samma som jag. Letade country och det vimlade av pop, eller nått.

Jag röstar för att dela på kategorin eller som sagt kombinera hellre med blues eller rockabilly.

Eller gör så att man ser vilken kategori den hör hemma i när man kollar tråden.

Eller också inför man taggning så att forumet kan tagga låtarna. Då slipper man forum-kategorier. Och sen inför man ett sånt där typiskt taggmoln så blir det fint 🙂

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.