Egghuvud Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Enligt ett nytt lagförslag så skall det numera vara tillåtet att rimma: Salisbury Hill med time stood still cavemen go med freakiest show Natt och dag med med koprofag Skön och sval med Kannibal Bruna ögon med Vildsint sjögång Och dessutom : Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 (redigerat) Twelve o’clock med I gotta rock tack Rix för påminnelsen! 🙂 Redigerat 31 augusti 2004 av nattvaktaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Kaffe å' Fika Ä' de' lika där det är tänt har jag släkt på lyset med en fläkt saliga äro de i anden syndiga tråkiga meningar blir så fyndiga och även.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 31 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JnS Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven LOL ägghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Kalsong med Ballong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Avdelningen mindre lyckade rim är t ex: nystan och krystad eller nödrim och böglim eller skrivklåda och Michael Jordan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven Hahah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven "...lika vackra som hästr*ven" torde det väl bli? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven "...lika vackra som hästr*ven" torde det väl bli? 🙁 Nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 I dina ögon ser jag höstlöven De är lika vackra som r*ven "...lika vackra som hästr*ven" torde det väl bli? 🙁 smartass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torre Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Julefrid råder bland nissarna Tomten tvättar åt barnen tissarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 smartass. Är han månne släkt med Vargtass, som var med i Macahans? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 Julefrid råder bland nissarnaTomten tvättar åt barnen tissarna Eller en klassiker: Vi öppnar dörren till en pissoar, och där står självaste tomtefar med lång näsa och en stråle som glittrar. Han drar av sig skägget, det ser ut som han fnittrar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Julefrid råder bland nissarnaTomten tvättar åt barnen tissarna Eller en klassiker: Vi öppnar dörren till en pissoar, och där står självaste tomtefar med lång näsa och en stråle som glittrar. Han drar av sig skägget, det ser ut som han fnittrar ...Han säger: "God jul! God jul! God jul! God jul! God jul! God jul! God jul! God jul!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Just det. singelbar - vilken karl gladlynt - casiosynth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 gladlynt - casiosynth sjung : En newbi på forumet så gladlynt ville skapa en symfoni på sin casiosynt Han undrade bestört när han knackade på kunskapens port Va fan är det för fel på mitt soundblasterkort? Tral la la la la la l Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 (redigerat) "hej jag har just börjat göra låtar i min data, vilket ljudkort ska jag köpa? ska jag ha ATA eller S-ATA? jag har en mick från clas ohlson & på synten står det Casio undrar bara en sak till - vem fan är ASIO?" Förresten, gladlynt - casiosynth är redan använt i en studioklassiker. Annars var det jättebra. Redigerat 1 september 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Förresten, gladlynt - casiosynth är redan använt i en studioklassiker. Annars var det jättebra. Det blir bara mer och mer uppenbart att Danny Cort och Nattvaktaren har symbiosat till en och samma person..... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 "hej jag har just börjat göra låtar i min data,vilket ljudkort ska jag köpa? ska jag ha ATA eller S-ATA? jag har en mick från clas ohlson & på synten står det Casio undrar bara en sak till - vem fan är ASIO?" 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dakire (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 en affärsman från taskent byggde en potta som monument den slog runt vilken skräll och man sa att det var i advent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 en affärsman från taskentbyggde en potta som monument den slog runt vilken skräll och man sa att det var i advent Hörrdu du du det är förbjudet med limmerickar som låttexter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 det är ingen limerick, då skall rad tre rimma med rad fyra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 det är ingen limerick, då skall rad tre rimma med rad fyra. Ehhh... förlåt då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 apology accepted. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bobbo V Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 (redigerat) Enligt ett nytt lagförslag så skall det numera vara tillåtet att översätta: "like a night in a forest.......you fill up my senses come fill me again" till "som en kväll i en barrskog.....du fyller mitt sinne, kom fyll mig igen" I.P Forsman har lyckats igen. Redigerat 1 september 2004 av Bobbo V Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Förresten, gladlynt - casiosynth är redan använt i en studioklassiker. Annars var det jättebra. Det blir bara mer och mer uppenbart att Danny Cort och Nattvaktaren har symbiosat till en och samma person..... Hoppades verkligen att nån skulle vara med där...tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Enligt ett nytt lagförslag så skall det numera vara tillåtet att översätta: "like a night in a forest.......you fill up my senses come fill me again" till "som en kväll i en barrskog.....du fyller mitt sinne, kom fyll mig igen" I.P Forsman har lyckats igen. 😠 Min favoritöversättning är annars från en film, tror det var "Flashdance" på 80-talet där nån snubbe som är lite stand-up komiker utbrister en smårolig punchline; "This place is so small, that you have to go outside to change your mind!" Men textremsan under säger istället; "Det här stället är så trångt så att du måste gå ut för att byta hjärna!" 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frescomannen Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Dom två roligaste översättningarna, som jag har sett, är (ibland undrar jag om översättarna ser filmer överhuvudtaget) "Honey, I'm gonna screw you on the table" - Älskling, jag ska skruva fast dig på bordet (under en konversation) "I just don't know what the fuzz is all about" - Jag förstår inte vad alla fosiler är till för ... det roliga är att även om svaret inte allt har något med fosiler att göra så fortsätter översättaren med: "Fosiler är ..." För övrigt så vill jag hylla en skitbra sida för alla som har problem med sina rim: rhyme.poetry.com - där kan du få både vanliga rim och fonetiska (ljudrim) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 För övrigt så vill jag hylla en skitbra sida för alla som har problem med sina rim:rhyme.poetry.com - där kan du få både vanliga rim och fonetiska (ljudrim) Sedär. Jag brukar använda RhymeZone, men det verkar vara samma motor bakom de båda. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.