Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte idag ett par nya monitorer(tapco s5) och dom har funkat bra tills fem timmar senare då jag hör att det börjar tjuta dovt från den ena av dem och att den ena led lampan lyser rött,jag springer då in och stänger av den snabbt.Men när jag efter tio min senare sätter på dom igen så sprakar det och tjuter det bara om den fortfarande.Är det nån som vet vad som kan ha hänt?

Annons
Postat
Är det nån som vet vad som kan ha hänt?

Ja, den är trasig? 😄

Lämna tillbaka skiten och be att få nytt! 😄

Det var kortfattat,vad är det som har hänt?

Postat

Ja, den är trasig? 😄

Lämna tillbaka skiten och be att få nytt! 😉

Det är väl något trasigt fel som har gått sönder... 😄

Ärligt talat så är det omöjligt att säga något om felet utan att själv titta på det. Det kan ha blivit något fel i nätdelen, det aktiva filtret eller i slutsteget... Någon komponent någonstans har haft för dålig kvalitet så att den har lyft på hatten, helt enkelt. Dålig kvalitetskontroll, dålig kvalitet eller ren otur är en fråga för di lärde. För din del är det bara att lämna tillbaks monitorn för garantiutbyte alternativt väldigt snabb reparation. Det lämpligaste vore förstås ett utbyte, eftersom den bara är använd några timmar och därför bör betraktas i princip som DOA (Dead On Arrival).

Postat

Ja, den är trasig? 😆

Lämna tillbaka skiten och be att få nytt! 😉

Det är väl något trasigt fel som har gått sönder... 😆

Ärligt talat så är det omöjligt att säga något om felet utan att själv titta på det. Det kan ha blivit något fel i nätdelen, det aktiva filtret eller i slutsteget... Någon komponent någonstans har haft för dålig kvalitet så att den har lyft på hatten, helt enkelt. Dålig kvalitetskontroll, dålig kvalitet eller ren otur är en fråga för di lärde. För din del är det bara att lämna tillbaks monitorn för garantiutbyte alternativt väldigt snabb reparation. Det lämpligaste vore förstås ett utbyte, eftersom den bara är använd några timmar och därför bör betraktas i princip som DOA (Dead On Arrival).

Ja,grymt besviken vart jag.Det är som att den har fått tuppjuck i basen den bara fladdrar,ser ut som att nånting försöker fly ut från insidan av monitorn.Blir ju rädd för fan 😆

Postat (redigerat)

Det är väl kanske så här också att risken för den typ av upplevelser du nu har ökar med en lägre prisnivå. 2995 för ett par monitorer är ju väldigt billigt. Kanske för billigt för att det ska vara speciellt hög kvalitet på komponenterna om sanningen ska fram. Så där har du kanske en anledning. Ingen speciell tröst, men i alla fall ett svar på din fråga.

Personligen skulle jag passa på att byta till ett par andra monitorer av litet högre kvalitet (= någothögre pris) om du nu har möjlighet att byta när de är DOA...

Redigerat av Violiner
Postat
Det är väl kanske så här också att risken för den typ av upplevelser du nu har ökar med en lägre prisnivå. 2995 för ett par monitorer är ju väldigt billigt. Kanske för billigt för att det ska vara speciellt hög kvalitet på komponenterna om sanningen ska fram. Så där har du kanske en anledning. Ingen speciell tröst, men i alla fall ett svar på din fråga.

Personligen skulle jag passa på att byta till ett par andra monitorer av litet högre kvalitet (= någothögre pris) om du nu har möjlighet att byta när de är DOA...

Ja det stämmer säkert,men jag tycker faktiskt att tapco s5orna låter bättre än många dyrare monitorer.Ska ändå överväga att byta upp mig dock

musik (oregistrerad)
Postat

Låter som ett felvänt eller felkopplat, fellödat element.

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.