Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nu införskaffat en begagnad Nord Modular G2... riktigt cool maskin men har tyvärr problem med tre svarta tryckknappar som kärvar. En är riktigt trög medan de andra två är lite småsega. Känns problemet igen? Kan det lösa sig om man mjukar upp knapparna under några dagar medelst ihärdig tryckning?

/Mats

Annons
Postat
Har nu införskaffat en begagnad Nord Modular G2... riktigt cool maskin men har tyvärr problem med tre svarta tryckknappar som kärvar. En är riktigt trög medan de andra två är lite småsega. Känns problemet igen? Kan det lösa sig om man mjukar upp knapparna under några dagar medelst ihärdig tryckning?

/Mats

Grattis till inköpet!

Själv har jag en "vanlig" Nord Modular och är grymt nöjd!

Känner dock igen ditt knappbekymmer. För mig uppkom problemet när jag inte använt synthen på ett tag, så man kan ju anta att just den maskinen du köpte har stått oanvänd ett tag...

Det hela löste sig med precis som du skriver! Ihärdig tryckning!

Lycka till med sladdragningarna!

//F

Postat

Även jag har en "vanlig" Nord Modular. Hade med den till ett gig i Portugal och på väg hem fick jag skäll av check-in damen för att mitt handbagage var för tungt, varpå jag var tvungen att skicka hem min älskling i bagaget 😮 .. När jag kom hem var hon rejält omtöcknad, "alpha"-hjulet funkar inte längre, samt några av knapparna. Men vad gör det? Vi har ett stabilt förhållande, och hon funkar precis lika bra att kontrollera via editorn 🙂

Postat

Ser ut som om problemet har löst sig nu, efter frekvent knapptryckande! En helt underbar synt, man blir nästan lite stolt över att den är byggd av svenskar. 😮

Har inte riktigt kommit igång med sladdragandet dock, måste spela mig igenom alla fantastiska ljud i minnesbankerna först.

/Mats

Postat

hmm,, det var inte du som köpte den av killen på vendolin va?

Han sa att han kunde tänka sig byta mot en virus eller liknande, var det han?

Hmm, jag som skulle haft den synten ju 😆

Men grattis, en roligt synt! 😊

• 2 veckor senare...
Postat

Jupp, den annonsen var det. Men det fanns en femoktavers ute också i samma veva. Riktigt grym synt, jaga vidare, så kan vi utbyta tips!

/Mats

hmm,, det var inte du som köpte den av killen på vendolin va?

Han sa att han kunde tänka sig byta mot en virus eller liknande, var det han?

Hmm, jag som skulle haft den synten ju :rolleyes:

Men grattis, en roligt synt! 🙂

• 1 månad senare...
Postat

Har en Clavia Nord Modular G2 till salu. Om någon är intresserad. I toppskick, första ägaren. Endast använd hemma. Nypris 22, säljes för 10 tkr. Det är mellanstora modellen det gäller.

Originalkartong och alla tillbehör medföljer, samt ett USB-midiinterface. Finns i Karlstad men kan skickas. Maila till victor@logotype.se, läser inte PM.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.