Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Vilket ljudkort använder du?

Postat

Jag håller det inte för otroligt.

Ganska vanligt, har jag för mig, att SB står på "spela in allt".

Postat

Inte nödvändigtvis, men om du ger oss lite mer info (sequencer, ljudkort, om du använder mixer/preamp etc) så kanske någon kan hjälpa dig.

Postat
När jag försöker spela in från line ingången i ett track så händer det att jag får med alla de andra kanaler på samma track,

Vad använder du för drivrutiner ?

Postat

det är modekortets ljudkort en realtekac 97 audio och modekortet är en IS7 pentium 4 det är cubase sx och drivrutinerna är de som man får med modekortet

Postat

(Detta gäller för winXP, andra OS kan se något annorlunda ut.)

Längst nere till höger på skärmen finns en högtalarikon. Klicka på den. (Om den inte finns där kan du se till att den finns där genom att välja kontrollpanelen -> egenskaper för ljud -> visa volymikon i aktivitetsfältet").

När du fått upp mixer-fönstret, välj "alternativ" -> "egenskaper" -> "justera volymen för inspelning". Kryssa i samtliga rutor i nedre halvan av dialogrutan, tryck sedan ok.

Se till att "Välj"-knappen är markerad för "line in" och inte "stereo mix".

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.