Jump to content
Annons

Sacko

Recommended Posts

God kväll, eller natt kanske... Jag märkte att min tråd om en oseriös låt fortfarande var uppe, så då tänkte jag att jag kan visa material jag håller på med nu =)

Jag behöver hjälp, med vad jag kan lägga till, ta bort och ändra innan jag lägger på sång. Det är 100 % eget.

Låten är ca 4,50 lång

7,5 mb

192 kbit/s

gjord i fl studio 6 only

det är club/dance musik, lite fjollpop kanske det lutar åt 😄

Aja, ge mig konstruktiv kritik!

http://www.speedyshare.com/405583902.html

kan tillägga att den är omastrad

Redigerat av Sacko
Dela på andra sajter

Annons

Om jag inte lyssnar på fel låt? Tycker jag inte att detta är en låt. Utan mer någonting som spelas på Grand Garbo en fredagkväll. Hårda ord men det finns masor av andra kvaliteer. Men en bra låt är det inte enligt mig.

Dela på andra sajter

Om jag inte lyssnar på fel låt? Tycker jag inte att detta är en låt. Utan mer någonting som spelas på Grand Garbo en fredagkväll. Hårda ord men det finns masor av andra kvaliteer. Men en bra låt är det inte enligt mig.

Jag håller inte med...eller på ett sätt gör jag det....detta är inte bra musik enligt mig...men jag tror detta har potential att bli en såndär irriterande (Gunther)låt som man blir tvingad att dansa till på klubbarna ute 😄 Lite kritik:

1. Höj bastrumman och ge den mer punch

2. Fixa till ett lyft i refrängen, man blir lurad att tro att nu jä---ar smäller det, men det gör aldrig det. Om inte mina öron ljuger så börjar refrängen med ett moll ackord. Testa att ta Durmotsvarigheten så blir det nog ett större lyft i harmonierna. Lyssnade en andra gång....Efter halve refrängen så tar du ett C-dur ackord. Börja första delen med det tycker jag. Kanske C , G , D , Em.....klyschigt, ja visst, men det är ju låtens stil också.

3. Synthen som hade huvudslingan kändes lite tam, kanske ge den lite per power.

Detta är lite iaf som jag tror kan ta låten till nästa nivå.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.