Jump to content
Annons

Lagar vi trodde fanns redan


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har blivit förvånad när jag senaste tiden läst om lagförslag. Jag har trott att de lagarna redan funnits. Kanske har de funnits också, men tagits bort en period utan min vetskap och sedan blivit föremål för att eventuellt återupptas?!

Lag 1: Lagförslag om att hundar måste vara kopplade och inte får springa fritt under uppsikt av ägaren, om risk finns för att möta människor. Eehh... jag trodde definitivt att den lagen redan existerade! Har själv haft hund och efterlevt det till 110%.

Lag 2: Lagförslag om att det ska bli förbjudet att tigga pengar utomhus. Den lagen trodde jag också definitivt redan fanns. Bettleri kallas det ju. Detta lagförslag lär dessutom ha stött på många protester. Läste nu om det att den lagen fanns på 1800-talet och medgav fängelse då.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Lagen om alltings jävlighet är riktigt urgammal men jag tror inte den finns med i Svea rikes boken. Sen så råder det faktiskt ett alldeles underbart tillstånd oxå när det gäller lagar och efterlevnad av dessa. Det finns nämligen en lag som alla lyder under man må vara Kejsare, Mafioso eller Skandia direktör same shit. Denna helt underbara lag heter Naturlagen och speciellt i denna samling så har vi tyngdlagen som utmärker sig påtagligt, den är kort sagt obeveklig iom. att ingen människa kan flyga utan hjälpmedel i bästa fall kan vi uppnå fritt fall i en horisontell bågliknande rörelse. Oxå en urgammal sak men det verkar som om dom inte har koll på den lagen i Tibet som dom leviterar och håller på. Det är då rackarns till busmunkar där nere, jag håller mig alltid på jorden 😕 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lustiga är också att man enligt lag är skyldig att känna till de lagar som berör en... 😊

Kopplingslagen är väl bara att hundar måste vara kopplade under vissa tider - när fåglarna har ungar på våren - men jag tror att det finns lokala bestämmelser också, så det är inte säkert att det finns i den stora lagboken... Det de vill komma åt med det nya lagförslaget, är väl att samma regler ska gälla i hela landet.

Bettlerilagen gäller väl bara dörrknackare som tigger? Jag tror det i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...