dogtown Postat 20 juni 2007 Postat 20 juni 2007 om man har två identiska ljudkort går det då att använda båda samtidigt i cubase och på så sätt få dubbelt så många in/ut-kanaler?
Anders F Postat 20 juni 2007 Postat 20 juni 2007 (redigerat) om man har två identiska ljudkort går det då att använda båda samtidigt i cubase och på så sätt få dubbelt så många in/ut-kanaler? Det har jag dlrig hört förut. Men du kan ju ha ett "huvudkort" (alltså ett huvud ljudkort) och sen om det har firewire in så kan du ju koppla in ett till med firewire out. Ett exempel på detta är Presonus Firepod. Om jag inte har fattat allt helt fel 😆 Redigerat 20 juni 2007 av Gizmozis
Claes Holmerup Postat 20 juni 2007 Postat 20 juni 2007 Det fungerar om drivrutinerna är skrivna för det. Det beror på tillverkaren och hur bra de är på att göra stabila ASIO-drivers. RME har fattat galoppen för många år sedan, så deras kort har alltid fungerat flera ihop - men det förekommer andra tillverkare som kör med mer eller mindre krystade lösningar, med en extern synkkabel mellan korten eller andra saker...
spaceman Postat 21 juni 2007 Postat 21 juni 2007 Det går bra om du kör med interna M-audio kort. Typ 2496 osv...
dogtown Postat 22 juni 2007 Trådstartare Postat 22 juni 2007 jag kör med ett gamalt emu aps. någom som vet om de fungerar?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.