Twilight_Zound Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 Jaha så har man då inhandlat 160GB HDD men som vanligt strular det. BIOS hittar Hdd na utan problem. Hdd1= 40GB Op system Hdd2= 160GB Lagring Men när jag startar upp Xp finns den nya inte att hitta i varkens Utforskaren eller Den Här Datorn. Den finns listad i Enhetshanteraren men jag får upp meddelandet "Inte Initierad" i Volyminfon. Disk1 är ställd som Master och 2an som slave. Om jag inte minns fel så SKA båda vara master om man ska ha 2 OP system. Nu ska jag inte ha det iofs men minns jag rätt eller fel? Någon som är haj på detta.... Dator: Amd Athlon XP 2200+ 512 DDR Gigabyte GA7VM400M Micro ATX Moderkort PS Hdena ligger på samma kabel. Och jag HAR provat sätta Cable select på Jumprarna. Då ska Mastern sitta på svart och slaven på Grå ju. Men det funkar inte alls. Då finns det INGEN HDD. Please HELP 🙂
the-great-decay Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 hej ... höger klicka på den här datorn, välj hantera sen diskhantering, högerklicka på den nya disken och formatera..... vet ej om detta var ditt problem...men ändå /Daniel
Egghuvud Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 En länk kanske? http://lyftet.skane.tbv.se/hemsida/kursmat...05/bygga_hd.htm eller kolla Idg:s suppoprt och frågebank. 🙂
Twilight_Zound Postat 31 augusti 2004 Trådstartare Postat 31 augusti 2004 Japp, löst problemet redan. Administrationsverktyg Datorhantering Diskhantering Sen partion Så tack ändå för visat intresse på mitt "problem" 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.