Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu när sakerna börjar falla på plats här i studentlyan är det inte många prylar kvar innan jag kan sova gott. Det jag är ute efter nu är en stålsträngad gura (halvakustisk), och det viktigaste är att den är röd. Och billig. Billig och röd. Med "billig" menar jag en prislapp under 3000kr.

Anledningen till at jag frågar är att jag letat mig tokig, så är det någon som har koll får ni gärna tipsa. Jag bor i Göteborg, om det skulle råka vara så att någon sett något i någon butik... någonstans.

Nåväl.

Annons
musik (oregistrerad)
Postat
Nu när sakerna börjar falla på plats här i studentlyan är det inte många prylar kvar innan jag kan sova gott. Det jag är ute efter nu är en stålsträngad gura (halvakustisk), och det viktigaste är att den är röd. Och billig. Billig och röd. Med "billig" menar jag en prislapp under 3000kr.

Anledningen till at jag frågar är att jag letat mig tokig, så är det någon som har koll får ni gärna tipsa. Jag bor i Göteborg, om det skulle råka vara så att någon sett något i någon butik... någonstans.

Nåväl.

Hej Göteborg!

Har för mig att Jam på Första Långgatan är bra på att ha guror och annat i lite udda färger. Har för mig att Cort eller Yamaha kan tänkas ha gjort röda varianter... Ska kolla efter...

😲

:musik

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

HÄR kommer 3 alternativ:

Dean Tradition S är en Röd Transparent Akustisk Stålsträngad. $239 hos Steve's Music Center i New York + frakt och svensk moms. Det lär hamna på cirka 2500 kr. Dean Tradition S

Vintage Red Guitar VEC500 ElectroAcoustic. Detta är ett annat alternativ från danskbaserade Stringsite. Bra pris just nu. Ca 1600 Danska kronor = 2000 SEK + frakt.

Både Dean och Vintage tycker jag är ok märken.

Alternativ Schecter Diamond ElectroAcoustic, också den från Stringsite Danmark. 2900 Danska Kronor = 3600 SEK + frakt.

Schecter Red Burst

Schecter är bra.

😲

Redigerat av musik
Postat

Alla mina gadjets måste vara röda, annars får jag huvudvärk. Vitt går ganska bra också. Jag gillar röda saker helt enkelt, men allt ska inte vara rött, bara detaljerna (idet här fallet räknas hela guran som jag letar efter som en "detalj" i mitt liv).

Kan ha någonting med Arsenal att göra. Röd/vitt är ju rätt oslagbart.

Postat (redigerat)

Iofs lite över budget (mellan 3250:- och 3900:- hos Thomann)... men ändå:

ibanez_afs75ttrd_pimx_157637.jpg115466.jpg112505.jpg112512.jpg

Klicka på bilderna för att komma till respektive produktsida hos Thomann...

Redigerat av Linkowich
musik (oregistrerad)
Postat

Halvakustisk? Nu såg jag att det var halvakustisk du skrev. 🙂

RE-400-WR1.jpg

Richmond RE-400

£230 inkl frakt till Sverige från Dangleberry Music, UK.

😎

Postat

Amen fan va dum jag är då! Det jag menar är en stålsträngad jäkel som man kan plugga in i stärkaren, om så önskas. Jag ber om ursäkt för mitt otroligt dåliga ordförråd!

Störigt också att dom där halvakustiska gör att det rycker ordentligt i baguetten...

musik (oregistrerad)
Postat
Amen fan va dum jag är då! Det jag menar är en stålsträngad jäkel som man kan plugga in i stärkaren, om så önskas. Jag ber om ursäkt för mitt otroligt dåliga ordförråd!

Störigt också att dom där halvakustiska gör att det rycker ordentligt i baguetten...

Ok, men då var jag ju rätt ute från början ändå av någon anledning. Klicka på Dean, Vintage och Schecter där. Var på Musikbörsen, 4Sound och Jam idag, men de hade inga inne vad jag såg.

😄

Postat

Ingen fara, danieel! Du är inte den första som förväxlat en akustisk med mick och en halvakustisk... Jag borde ju faktiskt ha hajat när du skrev "stålsträngad"!

Däremot är det ditt fel att jag blev skitsugen på Peavey'n i Red Sparkle nu!!!! :rolleyes::rolleyes:

Postat

Ok, men då var jag ju rätt ute från början ändå av någon anledning. Klicka på Dean, Vintage och Schecter där. Var på Musikbörsen, 4Sound och Jam idag, men de hade inga inne vad jag såg.

😱

Ska fundera kring dom där gurorna, helt klart. Tack för hjälpen!

Ingen fara, danieel! Du är inte den första som förväxlat en akustisk med mick och en halvakustisk... Jag borde ju faktiskt ha hajat när du skrev "stålsträngad"!

Däremot är det ditt fel att jag blev skitsugen på Peavey'n i Red Sparkle nu!!!! 😕😱

Hehe. Jag skulle vilja skylla allt på dig, som har fått mig att bli sugen på Ibanezen (AFS75T-TRD) du länkade. Cazzo!

Tack för att ni hjälpte till att skramla nätet lite. En kompis tipsade om att Yamaha har färgglada gitarrer, men jag har inte funnit någon röd än. Ska nog hålla ögonen öppna i några månader till innan jag slår till, annars kommer jag ju hitta "the ultimate red guitarr" så fort jag lagt beställningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.