Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Heej!

Jag undrar över vad man behöver för att göra en mixtape?

Vilka sladdar och vilket program till datorn osv :rolleyes:

Redigerat av Gäst
Annons
Postat (redigerat)
Heej!

Vilka sladdar och vilket program till datorn osv 😉

Beror helt och håller på din utrustning.

En mixtape är inget annat än kända låtar med andra artister än originalet.

Men en XLR till mikrofonen , Tele till högtalarna , Strömsladd till datorn , Skärmkabel till skärmen , Midikabel till keyboard , minitele till Ipod m.m m.m

Mixtape går endast att göra i Logic 7.2 eller uppåt i Macmiljö.

Hoppas du föstår sarkasmen

Det du bör börja med är att välja vilka låtar du vill ha på din mixtape samt vilka artister du vill ska medverka.

Men det är väldigt ovanligt att man släpper Mixtape i sverige då det inte vare sig finns någon marknad eller Artister att tillgå här.Däremot är det mycket vanligt i U.S.A. Dom flesta Rappare där släpper en Skiva var annat år och därimellen 4 - 8 Mixtape skivor där dom medverkar.Dock är det oftast DJ och Producenter som spelar in och sammanställer skjälva skivan , Men vissa artister gör sina egna Mixtape.

Håller precis på att sammaställa en Mixtape med lite blandade europeiska och amerikanska artister så håll ett öga öppet när den släpps så kan du köpa ett Ex.

Kan vara att Mixtape betyder något annat i DJ världen ?

Redigerat av Piccazzo
Postat
Heej!

Vilka sladdar och vilket program till datorn osv 😛

Beror helt och håller på din utrustning.

En mixtape är inget annat än kända låtar med andra artister än originalet.

Men en XLR till mikrofonen , Tele till högtalarna , Strömsladd till datorn , Skärmkabel till skärmen , Midikabel till keyboard , minitele till Ipod m.m m.m

Mixtape går endast att göra i Logic 7.2 eller uppåt i Macmiljö.

Hoppas du föstår sarkasmen

Det du bör börja med är att välja vilka låtar du vill ha på din mixtape samt vilka artister du vill ska medverka.

Men det är väldigt ovanligt att man släpper Mixtape i sverige då det inte vare sig finns någon marknad eller Artister att tillgå här.Däremot är det mycket vanligt i U.S.A. Dom flesta Rappare där släpper en Skiva var annat år och därimellen 4 - 8 Mixtape skivor där dom medverkar.Dock är det oftast DJ och Producenter som spelar in och sammanställer skjälva skivan , Men vissa artister gör sina egna Mixtape.

Håller precis på att sammaställa en Mixtape med lite blandade europeiska och amerikanska artister så håll ett öga öppet när den släpps så kan du köpa ett Ex.

Hehe det va nog inte det jag tänkte mig riktigt :rolleyes:

När ja menar en mixtape så menar jag att man spelar in i datorn när man mixar musik i sitt dj set 😉

Min utrustning består av:

Mixer : Behringer djx700

Cd spelare: Pioneer Cdj-800mk2

Om det hjälper något 🙂

Postat (redigerat)

Du kopplar utgången på din mixer till line in på ditt ljudkort (kolla vad som sitter för anslutningar och köp kabel/adapter som passar. Är oftast RCA eller stereo-minitele). Sen behöver du ett program för att spela in ljudet, t ex Ljudinspelaren i Windows eller gratisprogrammet Audacity.

Alternativet är att du gör dina mixar helt och hållet i datorn med program som Traktor, Mixmeister osv...

Redigerat av Linkowich
Postat

Ett mixat kassettband?

Mixa kassettband? Såhär?

• 4 veckor senare...
Postat
Du kopplar utgången på din mixer till line in på ditt ljudkort (kolla vad som sitter för anslutningar och köp kabel/adapter som passar. Är oftast RCA eller stereo-minitele). Sen behöver du ett program för att spela in ljudet, t ex Ljudinspelaren i Windows eller gratisprogrammet Audacity.

Alternativet är att du gör dina mixar helt och hållet i datorn med program som Traktor, Mixmeister osv...

Tack för svaret! 😉

Men vart kan jag få tag i en "RCA eller stereo-minitele" kabel?

Orka göra mix i datorn 🙂

Postat

Tack för svaret! 😉

Men vart kan jag få tag i en "RCA eller stereo-minitele" kabel?

Orka göra mix i datorn 😉

på en musikaffär, expert eller ja nästan överallt

• 1 månad senare...
Postat

Du har redan fått många fina svar, men jag har inte läst hela tråden.

Men det du söker är helt klart Ableton Live:)

htt://ableton.com

Postat
Du har redan fått många fina svar, men jag har inte läst hela tråden.

Men det du söker är helt klart Ableton Live:)

htt://ableton.com

Ja, helt klart... 😉

Orka göra mix i datorn 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.