Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Har kommit på hur man gör den "Matrixefekten" ni vet säkert vad jag jag pratar. När nero ringer i telefonen kommer det en efekt som används väldigt mycket i hardstyle, som jag antar att den samplar ner rösten till mindre bitantal. Man kan göra det genom att dra i "timenobben" under timestrech i sample stettings man då går det bara att ha en nivå på det och inte göra olika lägen eftersom det inte verkar gå att automatisera den... Nån som vet hur man gör det eller finns det någon annat bra sätt att göra det på i FL?

Kanske finns i forumet men vet inte vad det heter så kan inte söka efter det.

Annons
Postat

"Matrixeffekten"?? :rolleyes: Det trodde jag var såndär "bullet time".

För att göra telefonaktiga röster ska du använda bandpassfilter och/eller bitreducerare.

Postat

Får inte riktitigt fram så som jag vill med "Bitcrusher" det blandar sig inte så bra utan bara som det gör i den effekten jag var ute efter. Några tips hur man får det att blanda sig bättre med rösten. Laddae VSTn in i en mixer channel, fel?

Nexustwins: Hittar inte ens "Fruity Squeeze" följer den med i XXl Producer ed? Har provat more i add channel och uppdaterat med fast scan.

Men tack för tipset på "Bitcrusher" kan man ju använda till mycket:D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.