deadboy Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 Tjenare! Jag fortsätter med mina experiment och felsökningar. Märkte igår att medan jag spelade in lite ett å annat så skrek PT mest hela tiden om Usb audio dropouts och stannade. Efter en stund kom jag underfund med att varje gång rörde styrplattan på macbooken så stoppade audion. (Det handlade om ett enda ynka stereospår utan pluggar, Samma hände förresten med ursimpel midisekvensering.) Med musen kopplad funkar allt, men tilttar fortfarande så fort man rör styrplattan. 1-Är det måntro ett hårdvarufel (på maccen)? Den är rätt så ny så ja har all garanti kvar. Jag har annors märkt att de finns en minimal fördröjning på pekaren om man låtit datorn stå en 3-4 minuter, då man tafsar på styrplattan alzå. 2- En annan orsak kunde vara att jag ignorerat digidesigns anvisningar om att inte köra automatisk programuppdatering. (Tycker de lite fånigt att de ska vara så känsligt 😉 ) osx 10.4.9 och den senaste cs updateringen till LE 7.1.1 (intel) är vad jag har. h-F Tack i förväg!
Anders F Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 Har du uppgraderat ditt os efter digidesigns anvisningar? Du skulle inte använda den automatiska uppgraderingstjänsten utan köra en combined. De rekommenderar alla som gjort den automatiska uppgraderingen att göra om med combined uppgradering. Kanske är värt ett försök iaf att följa deras rekkomendationer 😉 då har du ju gjort allt rätt från din sida.
deadboy Postat 18 juni 2007 Trådstartare Postat 18 juni 2007 Bra poäng! men jag blev så ivrig då allt faktiskt verkade fungera 😉 Varför jag undrar e nog mest pga att styrplattan verkar lite trög, altså några nanosekunder eller så, men ja, ja kanske kör en ominstallation av rubbet å kollar på nytt. Tack för ditt snabba svar!
Anders F Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 Bra poäng! men jag blev så ivrig då allt faktiskt verkade fungera 😉 Varför jag undrar e nog mest pga att styrplattan verkar lite trög, altså några nanosekunder eller så, men ja, ja kanske kör en ominstallation av rubbet å kollar på nytt. Tack för ditt snabba svar! Det finns ju även en uppgradering för ditt pro tools. tror senaste är 7.3 ccs2 eller nått sånt. Kika på det också. Om det fortfarande är problem efter det och att det funkar med en vanlig mus inkopplad så kanske ett mail till digidesigns support inte vore fel och fråga om PT är kompatibelt med styrplattan 😄
pompe Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 Bra poäng! men jag blev så ivrig då allt faktiskt verkade fungera 😉 Varför jag undrar e nog mest pga att styrplattan verkar lite trög, altså några nanosekunder eller så, men ja, ja kanske kör en ominstallation av rubbet å kollar på nytt. Tack för ditt snabba svar! Det finns ju även en uppgradering för ditt pro tools. tror senaste är 7.3 ccs2 eller nått sånt. Kika på det också. Om det fortfarande är problem efter det och att det funkar med en vanlig mus inkopplad så kanske ett mail till digidesigns support inte vore fel och fråga om PT är kompatibelt med styrplattan 😄 7.3 är dock ingen gratisuppdatering (vart finns ccs2drives?)
Anders F Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 (vart finns ccs2drives?) Jag hittade dem på Digidesigns hemsida. Är nog bara att kika där 😉
deadboy Postat 18 juni 2007 Trådstartare Postat 18 juni 2007 (vart finns ccs2drives?) Jag hittade dem på Digidesigns hemsida. Är nog bara att kika där 😉 Rajjt, men tackar! ska kolla. Då datorn som sagt endast är några veckor gammal så är det nog inget strul med att ominstallera rubbet, å denna gång följa DD´s anvisningar. Senast tog jag burken ur paketet och tutade in PT, sen glömde jag att stänga av autoupdaten. -F
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.