Jump to content
Annons

Trummor i Pro Tools

Recommended Posts

PurpleHaze (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag funderar på att köpa Mbox och pro tools Le. Jag är starkt i behov av ett bra trummprogram och undrar vad som passar bra med pro-tools? Jag är själv ganska ny på musikprogram och behöver råd!

Tacksam för svar!

mvh

johan

Annons
Postat

Drumkit from hell och BFD är 2 väldigt bra trummskivor, vet inte riktigt vad du menar om du vill ha ett trummprogram som är som en trummaskin eller om du vill ha trummsamplingar och på så sätt bygga dina egna trummor. Men om du vill bygga ljuden som i en trummaskin skall du nog ha program som Battery och liknande...men lättast köp en trummaskin de finns billiga ute på marknaden, men då kan du inte uppgradera ljuden lika lätt

PurpleHaze (oregistrerad)
Postat

Tack för råden! Jag tänkte mest på trummsamplingar! Jag ska kolla upp BFD, verkar intressant. 😆

gött mos!

Postat

Annars medföljer Reason Adapted till Mbox. Den har en trum(maskin) som låter hyffsat och man kan byta ut trumljud i den också..

• 4 veckor senare...
Postat
Hej! Jag funderar på att köpa Mbox och pro tools Le. Jag är starkt i behov av ett bra trummprogram och undrar vad som passar bra med pro-tools? Jag är själv ganska ny på musikprogram och behöver råd!

Tacksam för svar!

mvh

johan

Sen när behöver man ett specifikt program för trummor?

Sist jag spelade in trummor använde jag den vanliga utr. Trummor mikrofoner och protools. Jag behövde inget extra program för det Heheheh *L*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.