Jump to content
Annons

MIDI


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Väldig begreppsförvirring. Midi är ett kommunikations gränssnitt och inget annat. :rolleyes:

Jo. Det är ett kommunikationsprotokoll också. 😉 Jag använder (precis som nån härovan) inte heller gränssnittet för närvarande, men protokollet slipper jag inte undan.

Ja, men det är inget ljud 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
GIGAN (oregistrerad)

Hej! Jag var oxå med på den tiden när midi var nytt, stenåldern.

Men idag har tekniken sprungit ifrån mig. Använder bara vst pluggar, som låter kanon, men har en del gamla syntar, som jag skulle vilja använda. Hur gör du för att spela in dem audiellt? Har inte fått det att funka i cubase.

Sedan måste jag skicka ett par rariteter på service, bl a en arp pro solist.

Frågan är var jag kan uppdatera mig själv någonstans.

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag var oxå med på den tiden när midi var nytt, stenåldern.

Men idag har tekniken sprungit ifrån mig. Använder bara vst pluggar, som låter kanon, men har en del gamla syntar, som jag skulle vilja använda. Hur gör du för att spela in dem audiellt? Har inte fått det att funka i cubase.

Sedan måste jag skicka ett par rariteter på service, bl a en arp pro solist.

Frågan är var jag kan uppdatera mig själv någonstans.

GIGAN

Dina analoga synthar får du spelain med hjälp av en audiokabel som kopplas till en ingång på ditt ljudkort!

Link to comment
Dela på andra sajter

har en del gamla syntar, som jag skulle vilja använda. Hur gör du för att spela in dem audiellt? Har inte fått det att funka i cubase.

Pluggar in audiosignalen i line-in på ljudkortet, på samma sätt som en bas eller en gitarr. Spelar ingen roll om de har midi eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...