Voide Postat 15 juni 2007 Postat 15 juni 2007 (redigerat) Hej alla! Jag är en övervintrad syntfantast som alltid varit svag för elektronisk musik och gillar 80-tals pop. Det blev mycket Kraftwerk, Nitzer Ebb, Spliff, Depeche, MCL, Front 242 mm ett tag. Vi spelade som förband till Mobile Homes i Uppsala 1989 under namnet Repulse. Har prenumererat på Studio sen första numret och har precis förlängt prenumerarationen ett år till ☺️ Köpte min första synt (Casio CZ-1000 som jag har kvar) 1984 och har sedan dess inte kunnat sluta spela. Då drömde man om studio med femtioelva synthar á la Howard Jones men nu på 2000-talet sitter man och rattar Cubase. Har en PPG Wave 2.2 med MIDI...är nog rätt ensam om detta i Sverige tror jag. Mitt artistnamn sedan 2006 är Voide - därav användarnamn, fantasifullt och så 😑 Mitt riktiga förnamn är David. 2006 så bestämde jag mig för att, nu är jag 37 år...ska jag någonsin göra något med min musik så får jag ta tag i det hela själv. Släppte mitt första egenproducerade album (rätt smal musikstil) i Mars i år, Space Sponge, via CDBABY. Har precis släppt en ny singel nu i Juni som kommer online på iTunes och CDBABY inom kort - Computer Nation. Mitt musikskapande är mer en säkerhetsventil än önskan att bli artist även om det självklart är kul om någon uppskattar det man gjort! Vill någon lyssna så finns jag på MySpace och Garageband (och en massa andra sajter) och självklart på min officiella hemsida www.voide.net Kul att det är ordning på forumet igen - vart lite besviken sist! Mvh David Redigerat 15 juni 2007 av Voide
Emulator Postat 15 juni 2007 Postat 15 juni 2007 Tjenare! En bakgrund inte helt olik min....även om jag inte spelade så mycket live (hade väl nån spelning här o var med ett rockband...😏 33 år , återfallsmusiker som oxo tagit tag i detta med att försöka få till skovor också, mest på ventilbasis oxo. välkommen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.