Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Håller på att sätta mig in i att jobba med musik i datorn efter några års paus och har lite bök att komma igång.

Har nu en MOTU Pre8. Till den har jag kopplat 2 högtalare via main out.

Sedan via FireWire till min MacMini där jag har Logic Pro installerat.

Kopplade igår in en bas i input 1 på Motun och tänkte testa att få ljud i allt, men blir lite förvirrad när alla delar har sina egna funktioner o möjligheter. Hur ska jag jobba? Hur ska jag ställa in ljudkortet så det lirar ihop och signalen går ut på rätt sätt?

Det finns någon mixer som följer med drivrutinen för motu, men jag antar att man ska passera den o bara köra i Logic.

Föröskte lägga in en insert för att få någon Bassamp i Logic, men fick bara till en ren signal o dessutom bara i vänster högtalare.

Jag får väl sätta mig o läsa de eländiga manualerna i annat fall, men gissar att någon här har ett snabbt o enkelt svar för att hjälpa mig på traven?

Hur man bör koppla detta så att man även kan köra Talkback och hörlursmixer på 8 kanaler som jag också har.

Redigerat av coverman
Annons
Postat

Jag kör med ett Motu 8pre och logic. Funkar riktigt bra.

Har inte gjort några direkta inställningar alls i motus programvara. Har dom sensate drivarna från motus hemsida bara.

Kör softwaremonitor lyssning genom Logic. Det låter som du kör med motus direkt lyssning kanske därför du bara får ljud i en högtalare och inte märker om du lägger på någon plugg på insert.

Hörlurs mixer blir svårt då du bara har 2 utgångar. Talkback kan bli krångligt om du använder alla 8 kanaler.

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Kör också Motu 198 men Logic i mac miljö.

Kommer inte ihåg hur man skulle göra med installationen men skulle nog ändå installera de program som kom med Motu. Efter det gå in i program/verktygprog/midi&ljudenheter där kan du ställa in, in och utgångar till interfacet.

Redigerat av 4Trax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.