JesperP (oregistrerad) Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 Om man har justerat ett spår i Melodyne och vill ta detta spår och "skriva över" sitt orginalspår i Cubase, Hur gör man då? Dvs jag vill inte behöva ha Melodyne öppet när jag kör låten i Cubase för att jag ska sjunga rent.
Majken Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 Exportera ljudspåret som en wav fil i melodyne och importera den i Cubase. /Majken
JesperP (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 ...men spåret blir fel längd när jag har importerat det...! Tajmingen blir fel.....Sången börjar helt plötsligt för tidigt.. vad kan jag gjort för fel?
MusicGene Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 se till att du vet precis vart klippet du redigerar i Melodyne börjar (i Cubase) så du vet vart du ska klistra in det sen
Majken Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 ...men spåret blir fel längd när jag har importerat det...! Tajmingen blir fel.....Sången börjar helt plötsligt för tidigt.. vad kan jag gjort för fel? Det finns något klurigt sätt att lösa det hela.. men.. hrmm.. jag minns inte hur.. Problemet är att melodyne exporterar därifrån det inte längre är tyst om jag minns rätt. Nej, fasen.. jag minns inte.. För länge sedan jag provade programmet. /Majken
JesperP (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Postat 2 september 2004 Ja exakt, så tror jag att det är. Min paus i början på orginalspåret finns inte längre kvar. Nån annan som vet hur man får med tystnaden? (...det där lät ju lite skumt...)
MusikMakaren Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Hej! Jag brukar också köra Melodyne som stand-alone och importera/exportera wavfilerna. Mycket riktigt så kommer inte pausen i början med, jag brukar avmarkera "snap to quantize" (eller vad det heter... >|< ) och flytta wav-filen tills jag hittat rätt i förhållande till övriga spår i arret. Det finns säkert något sätt att exportera spåret inklusive inledande paus...men då måste man nog läsa manualen och det ingår inte i min religion... 🙂😄 /Jan Olof
JesperP (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Jag har kommit på ett bra sätt och det är att sätta in markörer och sen exportera filen mellan markörerna..... funkar finfint.
MusikMakaren Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Jag har kommit på ett bra sätt och det är att sätta in markörer och sen exportera filen mellan markörerna..... funkar finfint. Aha...ska testas, tycker mig ha sett att markörerna sitter där de ska, men som sagt, manualläsning är inte min starka sida...jag kör så det ryker tills det inte funkar längre, sen frågar jag på detta forum, eller VST-forum om det inte funkar...får ofta rådet RTFM (Read The F..... Manual) och då brukar jag nedlåta mig till det, vilket oftast löser mina bekymmer... 🙂 Hur gör Du för att få bort "Cher"-efrfekterna, om Du (eller nån annan) får sådana vid bearbetning...? Jag har inte riktigt kommit på hur man ska göra...hmmm, kanske ska titta i manualen...hmmmm 😄 /Jan Olof
JesperP (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Ja jag har också lite problem med "cher"-effekten.... De enda lösningarna jag har på det är att 1) sjunga bättre så du slipper göra så stora justeringar och 2) inte göra så skarpa justeringar. Nån annan med bättre tips?
jappe (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ja jag har också lite problem med "cher"-effekten.... De enda lösningarna jag har på det är att 1) sjunga bättre så du slipper göra så stora justeringar och 2) inte göra så skarpa justeringar. Nån annan med bättre tips? "cher"-effekten...jag förmodar att du med det menar att steget mellan två noter är för abrupt. Isåfall kan du använda "pitch transition"-funktionen för att bestämma hur snabbt en ton ska övergå till nästa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.