Björn Olsberg Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Vid uppgraderingen till nya sajten märkte vi att flera bilagor, bland annat under Mixologi, Demolåtar och Uppladdade filer inte längre fanns. Vi har hela tiden trott att detta beror på någon miss i forummjukvaran eller någon miss i inställningarna, men så är inte fallet. Av vad vi kan förstå så var det den gamla forumservern som av någon anledning var hackad och en hel del material togs bort. Detta är MYCKET tråkigt. Riskerna var vi medvetna om, och de var en av de drivande orsakerna till att vi ville uppgradera till ny mjuk- och hårdvara. Filerna ligger alltså inte ens kvar på den gamla forumservern som jag har härintill. Jag ska göra vad jag kan för att återställa materialet, men filsystemet som används (ReiserFS) verkar vara gjort av stål så jag tror dessvärre inte vi ska ha så stor förhoppning om att kunna återfå materialet. Konkret innebär det för besökare att man får upp ett felmeddelande när bilagor på 0 byte laddas ner. "0 byte" är för övrigt ett tydligt tecken på att bilagan inte finns. Återkommer så snart jag vet mer.
Björn Olsberg Postat 13 juni 2007 Trådstartare Postat 13 juni 2007 Det är ett faktum - materialet ÄR borta. Jag kommer successivt plocka bort de felaktiga länkarna med förfrågan om att ladda upp materialet igen för de som har sitt material kvar. Vad gäller avdelningen Mixologi så tror jag det är en god idé att lägga upp en egen avdelning under Låtar och att trådar skapas automatiskt på samma sätt som under Låtkritik. Är det någon som har synpunkter?
Björn Olsberg Postat 14 juni 2007 Trådstartare Postat 14 juni 2007 Uppdatering: Jag har idag påbörjat jobbet med att ta bort de bilagor från inlägg vars filer försvann vid intrånget. Detta är för att man inte ska få felmeddelanden när man som besökare klickar på bilagan. Några förändringar: Under avdelningen Mixologi har alla trådar med trasiga bilagor lyfts ut till en egen underavdelning: Mixologi - trasiga bilagor De gamla uppladdade låtarna har flyttats till Låtkritik - gamla låtar (alltså ej de som laddats upp sedan relanseringen av Studio forum). Som i Mixologi har vi även här gjort en underavdelning (Låtkritik - trasiga bilagor) där trasiga bilagor sorterats ut. Vi är ännu inte färdiga med detta. Störst procentuell smäll har filer under Uppladdade filer tagit. Där är trådarna numera helt borttagna.
Björn Olsberg Postat 19 september 2007 Trådstartare Postat 19 september 2007 Uppdatering 20070919: Nu är samtliga trådar med trasiga bilagor färdighanterade, och flyttade till ovan nämnda avdelning Låtkritik - trasiga bilagor. Det betyder också att man inte längre ser några trasiga bilagor i sin kontrollpanel. Den som vill ladda upp låten på nytt i den gamla tråden, kontakta mig (Olsberg) via PM.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.