Jump to content
Annons

Vad har röntgenpersonalen för utbildning?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Var och fick ett antal röntgenbilder tagna idag. Fick själv begära pungskydd. Jag har gjort en likadan undersökning för några år sedan. Resultatet var ganska gott, får jag säga, vilket jag märkte när jag fläkte upp det förseglade kuvertet senare. Men precis som förra gången (vilket skedde på ett annat ställe), så blev röntgenpersonen hysterisk. Varför frågar sig vän av ordning? Jo, jag hade shorts med innerbyxa på mig och skulle röntga ländryggen. Behåll kalsongerna på, sa hon. Vilka kalsonger, sa jag, jag har ju innerbyxa i shortsen. Varför har du inte kalsonger då? fortsatte hon. Vad skulle jag svara? Man har väl inte kalsonger om man har innerbyxa. I vilket fall så fick jag tjata mig till pungskydd denna gången. Och blev alltså helt hysterisk när jag började dra ned kalsipperna - precis som på det andra stället för några år sedan. Jag kom osökt att tänka på tjejerna i Mr Beans sketch i simhallen...

1) Borde jag anmäla slarvet med pungskyddet?

2) Vilken utbildning har egentligen röntgenpersonalen - ingår det där att få se en naken kropp?

3) Är det vanligt att man har kalsonger i shorts med innerbyxa?

4) Kan man överhuvudtaget se diskarna mellan kotorna på en "vanlig" röntgen?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Strålningsdosen på en sån vanlig "rutin"grej är ju ändå så låg så att det inte är något att vara rädd om.

Då hade ju inte pungskyddet funnits för just den undersökningen.

😳😱

Jag tycker synd om dig, musik. 😄

Nämen...

varför det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...