Jump to content
Annons

Recommended Posts

nightcrawlr (oregistrerad)
Postat

Hej, har precis införskaffat mig en Line6 Floor POD plus. Behöver en ny stärkare också.

Letar efter en topp+låda utan effekter då jag bara ska ha den inställd på rent ljud då jag kör alla effekter etc från poden. min budget är ungefär 6000-8500.

tack! /Jimmy

Annons
nightcrawlr (oregistrerad)
Postat
Hej, har precis införskaffat mig en Line6 Floor POD plus. Behöver en ny stärkare också.

Letar efter en topp+låda utan effekter då jag bara ska ha den inställd på rent ljud då jag kör alla effekter etc från poden. min budget är ungefär 6000-8500.

tack! /Jimmy

btw, fått ett erbjudande om en marshall Artist 3203, med en 4*12-låda visst är det väl säkert en jättebra stärkare, men är den passande för mig? spelar rock/hårdrock/metal

Postat

För dom pengarna skulle jag vänta tills bugera kommer till Sverige.

Annars kanske ett slutsteg kan räcka. Det finns rätt många mesa boogie slutsteg ute på marknaden nu för kring 4000 kronor.

Annars finns det en mesa boogie f-30 ute för 7000 på blocket, och du behöver inte oroa dig för att den är för lite, 30 watt från mesa boogie duger gott och väll till allt från studio till små gig.

Det finns också en peavy 5150 combo ute för 8000, det är en 2x12 och pod och 5150 fungerar väldigt bra ihop, (fråga in flames.)

En av mina favoriter för budgetmetal råkar vara randall och det finns en 200 watts topp ute på blocket för 3500.

Skall du spela metal som är någorlunda modern kan du undvika marshall direkt, marshall har jätte bra sololjud men är inte speciellt övertygande för rhythm (OBS; Personlig åsikt)

Postat

Tjena!

Testa en VOX stärkare, de är helt grymma på clean! kan slå vad om att du kommer bli imponerad!

MVH

Crusner

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.