Maestro Minded Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 (redigerat) så jag är tillbaks 😄 tillbaks med 2 nya beats... Bring It Down och Crystal Clear crystal clear kanske är mer er smak.. vet inte... låter mindre hiphop i alla fall... gillar ni inte direktlänkar kommer ni åt låtarna även via den här länken http://www.soundclick.com/maestrominded Redigerat 29 augusti 2004 av Maestro Minded Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 Kanske lite synth-igt för min smak men helt kompetent spel, första låten skulle du tjäna på att spela på levande instrument, clavinetten lät visserligen Ok , men en delsynthljud därefter skulle funka med justa samplade instrument. Vad använder du för pianoljud? Helhetsintrycket är ändå bra 😉 karl Detta är min högst personliga åsikt och inte särskilt insatt i din genre.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Minded Postat 30 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2004 (redigerat) tackar för inlägget.... högst intressant Redigerat 30 augusti 2004 av Maestro Minded Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Läs gärna reglerna för demopostningar så man vet lite mer om vad man får. Läs mer här. Kommenterar ej låtarna då de ej är min genre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Väldigt svårt att få upp länkarna. Lyssnade på Bríng it down. Lite underligt mixad tycker jag. Bastrumman är bra, men ligger lite konstigt i eq. Annars känns det som ett autentiskt sountrack till en sjuttiotalsdeckare. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Fina ljud, låter tajt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caselogic Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Bring It Down : Jäkla fooonky det gillar jag. Lite fet rap på det här så kan det definitvt bli nått riktigt bra. Crystal Clear : Låter mera som film-musik kanske tycker jag Mvh Case Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 gillade bring it down bäst - den kan nog ha elakast rap. Crystal Clear hade nog tjänat på lite långsammare tempo och mer shuffle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Minded Postat 1 september 2004 Trådstartare Dela Postat 1 september 2004 tackar för inläggen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då? testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 din gamla gubbe. du verkar lite insnöad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 din gamla gubbe. du verkar lite insnöad. Det är inte Dannys riktiga skägg på bilden. Han är inte så gammal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Minded Postat 2 september 2004 Trådstartare Dela Postat 2 september 2004 (redigerat) Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då? testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" beatsen är inte cuttad alls... insa samplinga är använda... endast vst instrumenter Redigerat 2 september 2004 av Maestro Minded Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" Förstår fortfarande inte vad du menar. Hur cuttar man ett beat så att det blir tight? Tala i klarspråk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Minded Postat 3 september 2004 Trådstartare Dela Postat 3 september 2004 hajar inte riktigt heller det där... beatet är ju inte cuttad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 (redigerat) "beatsen är inte cuttad alls... insa samplinga är använda... endast vst instrumenter" Oh shit. Då spelar du inte tight. som sagt, 1-2-3-4 Simple as that. Redigerat 4 september 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" Förstår fortfarande inte vad du menar. Hur cuttar man ett beat så att det blir tight? Tala i klarspråk. Testa att räkna 1-2-3-4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 din gamla gubbe. du verkar lite insnöad. Jo såklart. efter 15 år på rapscenen så blir man såklart lite insnöad. jag har dragit så mycket kola så jag kan arrangera vinter-OS i min bihåla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 jag har dragit så mycket kola så jag kan arrangera vinter-OS i min bihåla. 🙂 Lysande. Den borde platsa i den där rim-tråden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.