Jump to content
Annons

Olsberg, inga shorts på jobbet?


Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Med några knep så ska inte inomhustemperaturen öka alls särskilt mycket under sommaren. Se till att vinkla persiennerna åt rätt håll för det första, lamellerna ska riktas nedåt inåt under sommarhalvåret. Vädra korsdrag om det är möjligt, särskilt mellan kl 6-11 och 16-23. Släpp inte in luften genom fönster eller ventiler mitt på dagen kl 11-16, om det är tämligen vindstilla ute. Luftkonditionering och fläktar är trevligt för de som tål dem - själv blir jag snuvig. En annan bra sak är såna där solfilter som går i transparent ljusgrå nyans som oftast ligger mellan fönsterrutorna och som dämpar solljuset.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

// inlägg nedan sammanslagna med tråd i existerande ämne /admin

Jag läste att IDG har en sträng kläd-kod...

Det måste bli vamt i "klyftan" på kontoret...?

Det känns skönt att veta att ni har långbyxor... Hur skulle det annars vara... Tänk om alla musiker och studionördar skulle gå runt i kortbyxor... 😆

Aftonbladet/IDG

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att IDG har en sträng kläd-kod...

Det måste bli vamt i "klyftan" på kontoret...?

Det känns skönt att veta att ni har långbyxor... Hur skulle det annars vara... Tänk om alla musiker och studionördar skulle gå runt i kortbyxor... 🙁

Aftonbladet/IDG

Ännu skönare att jobba ett stort företag där ingen klädkod alls förekommer, inte ens bland cheferna... åh, andra sidna finsn det ju luftkonditionering. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att IDG har en sträng kläd-kod...

Det måste bli vamt i "klyftan" på kontoret...?

Det känns skönt att veta att ni har långbyxor... Hur skulle det annars vara... Tänk om alla musiker och studionördar skulle gå runt i kortbyxor... :rolleyes:

Aftonbladet/IDG

Ännu skönare att jobba ett stort företag där ingen klädkod alls förekommer, inte ens bland cheferna... åh, andra sidna finsn det ju luftkonditionering. 🙂

Jag kan oxå gå klädd som jag vill på jobbet, iaf dom flesta dagar...

Men visst var det lite kul, musiker och kläd-kod känns lite malplacerat... 😛

Vad kommer härnäst... Kan vi få se Majken i kostym framför skärmen skanna efter nyheter...? 😄

Var det därför du rakade dej Majken? Jag som trodde att flickvännen låg bakom det...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jajemen, här är man välrakad och långbyxad. Jag överväger dock en mohikan-frisyr nu under sommaren. Vi får väl se framåt hösten hur det skulle uppskattas av de ondskefulla cheferna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer härnäst... Kan vi få se Majken i kostym framför skärmen skanna efter nyheter...? :rolleyes:

Var det därför du rakade dej Majken? Jag som trodde att flickvännen låg bakom det...

Jag garanterar: Majken har aldrig haft en skjorta på sig på jobbet 😛

As for myself: Den som först ser mig i kostym på jobbet kan kamma in en gratis årsprenumeration *

* Gäller även IDG-anställda och deras familjer samt Dagens Media

Ärligt talat, jag ser inte klädkoden bland förlagets säljare som konstigare än att kassörerna på Konsum har klädkod. Att man inte visar håriga magnecylvita ben när man sitter i viktiga kundmöten är i alla fall för mig ganska självklart, nästan på samma sätt som att man som sushi-kock inte rullar riset på håriga underarmar. Vad det handlar om är att inte vara osmaklig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde av en kompis att männen skulle ha långbyxor men att kvinnorna fick ha kjol...

Anmäl era företag till JämO om de har olika klädkod för tjejer och killar! 😛

..men vad är det för fel med det? Se det som en fördel att kvinnorna får klä av sig, det kanske till och med ökar motivationen till att arbeta :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har klädkod på jobbet.

Vi måste ha "finkläder" på oss och får inte lov att sitta i shorts eller t-shirt, utan måste ha långbyxor och skjorta.

Vi kan ha t-shirt om det är en fin och stilren t-shirt.

Men för oss som jobbar natt är det fria kläder 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Vi har klädkod på jobbet.

Vi måste ha "finkläder" på oss och får inte lov att sitta i shorts eller t-shirt, utan måste ha långbyxor och skjorta.

Vi kan ha t-shirt om det är en fin och stilren t-shirt.

Men för oss som jobbar natt är det fria kläder 😳

Herrejävlar!

På vårt stora stora kontor, med representanter från andra stora stora internationella företag som ständigt kommer på besök, och ser oss alla...

...så gäller inga koder alls, utom möjligen att vi SKA ha shorts på oss och gärna en t-shirt. Har vi långbyxor så tittar de flesta djävligt snett på oss!! Jag har aldrig shorts dock och kanske lever lite farligt (?), men är inne på Androids linje, för mycket luftkonditionering gör mig känslig, därav det.

Hade nån av oss haft kostym så hade man nog fått sparken...

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer härnäst... Kan vi få se Majken i kostym framför skärmen skanna efter nyheter...? 😉

Var det därför du rakade dej Majken? Jag som trodde att flickvännen låg bakom det...

Jag garanterar: Majken har aldrig haft en skjorta på sig på jobbet 🙂

As for myself: Den som först ser mig i kostym på jobbet kan kamma in en gratis årsprenumeration *

* Gäller även IDG-anställda och deras familjer samt Dagens Media

Ärligt talat, jag ser inte klädkoden bland förlagets säljare som konstigare än att kassörerna på Konsum har klädkod. Att man inte visar håriga magnecylvita ben när man sitter i viktiga kundmöten är i alla fall för mig ganska självklart, nästan på samma sätt som att man som sushi-kock inte rullar riset på håriga underarmar. Vad det handlar om är att inte vara osmaklig.

Nja, jag kan ge dej rätt i sak... Men som dom flesta vet som jobbat där det finns officiella eller inofficiella ”dress-codes” så funkar det inte så i praktiken… 😏

Trycket gör ju att folk böjer sej… Det finns mycket outtalat… Det handlar inte om magnecyl ben och håriga tår i praktiken…

Utan om att ha stil… rätt stil för rätt tillfälle i en grupp-skapad "göra rätt värld" … Själv kallar jag "göra rätt" människorna för "nyttiga idioter" inget ont, dom behövs oxå, men ge dom ingen makt... 😆

Själv tycker jag det är otroligt uppfriskande när någon ser helt fel ut men säjer helt rätt saker vid rätt tillfälle… 😄

Jag blev helt allergisk mot en viss ”typ” när jag jobbade mycket med UD's personal…

Med bakgrund som topp-studenter utvecklas dom till strategiskt hala djävla ålar med axlar som colaflaskor som bara funderar på vilken stol som är bra och ledig och passar bäst för deras stjärt så dom har en chans att vara med och leta stolar imorgon också...

Dom kunde aldrig säja vad dom själva tyckte var rätt i hjärtat, det strategiska svaret vann alltid... 😄

Kläd-koder fungerar ungefär på samma sätt... Stick inte ut, håll dej i mittfåran... Om du vill sticka ut, var beredd att försvara dej till "the bitter end"...

Nej, jag skulle uppskatta en försäljare som "Majken" i Mohikan på IDG...

Lite som communityn ni vet... 🙂 Allt är inte guld som glimmar... 😛

Edit: Med risk för att inte ens ha någon röv alls att sitta på imorgon efter några glas rött... 😉

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...