Jump to content
Annons

Använda analog mixer med Pro Tools

evilrocker

Recommended Posts

Har ett M-audio FireWire 1814 med Pro Tools M-Powered. Om jag har spelat in allt i PT först via våran ADA8000 direkt in i PT går det på något sätt att routa signalen från ljudkortet till en extern mixer och där i jobba med eq, kompressor osv och sedan routa tillbaka ljudet till protools? Har suttit och funderat lite men kommer inte fram till något bra. Någon som kan något om detta? Och detta är ingen tråd för diskussion om varför analog mixer ska användas, jag mixar även i PT med diverse pluggar men jag är sugen på att mixa analogt också för att jag tycker det är kul. Eller bör jag i så fall införskaffa helt annan utrustning för att mixa analogt?

Tack på förhand.

Dela på andra sajter

Annons
Har ett M-audio FireWire 1814 med Pro Tools M-Powered. Om jag har spelat in allt i PT först via våran ADA8000 direkt in i PT går det på något sätt att routa signalen från ljudkortet till en extern mixer och där i jobba med eq, kompressor osv och sedan routa tillbaka ljudet till protools? Har suttit och funderat lite men kommer inte fram till något bra. Någon som kan något om detta? Och detta är ingen tråd för diskussion om varför analog mixer ska användas, jag mixar även i PT med diverse pluggar men jag är sugen på att mixa analogt också för att jag tycker det är kul. Eller bör jag i så fall införskaffa helt annan utrustning för att mixa analogt?

Tack på förhand.

vet inte hur m-powerd instert ser ut men i PT LE har man I/O settings på insertstripen där man kan välja om man vill använda sig av analog burkar, kolla det, väljer du tex I/O 1 routar den signalen automatisk ut 1 och in 1 på hårdvaran.

Hoppas det hjälper

/Nyberg

Redigerat av Nyberg
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.