Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Pysslat med den ett par dagar nu... Lite feedback (och trafik 😄 ) skulle vara kul. 🙂

http://pubertalgeografi.wordpress.com/

😉

För gott om tid? 😄 Kommer att tänka på gamla Hassan-ringningen med "Ballefjongberga"

Men är det inte lite väl lätt i dessa internettider? Med några snabba sökningar på hitta.se har jag här mina bidrag, alla helt autentiska svenska platser:

Snopptorp

Muttabo

Runkstenen ("fornlämning" 🙂 )

Pisskopp

Balleberget

Gula röven

Stjärten

Porrviken

Fittvik

Tutten

*fniss*

Postat

Jo, det finns en ju hel del 😉 (har flera av dom du skrev på listan över kommande) men det är svårt att hitta nåt att skriva om dom... 😛 Oftast så är det nån helt obetydlig liten plats som ingen bor på och som det inte går att ta reda på något om... inte så kul att skriva om då, om det inte är väldigt väldigt klockrena saker. 😉

Vadå för gott om tid... förstår inte vad du menar. 😮😄

Postat (redigerat)

Sjukt bra idé för en blogg, och jag menar det verkligen. Lite tragiskt hur låg nivå min humor ligger på men jag kan på rak arm säga att jag har en bunt kompisar som kommer att tokgilla sidan. Ska skicka lite länkar till dem när jag startat om till min skräp-xp med MSN. 😉

Mensträsk firar ju för övrigt 65-års jubileum i år sett till när byn först fick el. Hur ska vi fira? 😉

Redigerat av Majken
Postat (redigerat)

Kan fortfarande inte fatta varför byborna i Kräkångersnoret bytte namn på byn, till "Lövsele"?

EDIT;

Ang bristande uppgifter om byarna i din blogg, ta det som sommarsemester att åka på "könsnamns-semester" Kan ju bli vansinnigt intressant resa 😉

Redigerat av Umemagnus
Postat (redigerat)
Ang bristande uppgifter om byarna i din blogg, ta det som sommarsemester att åka på "könsnamns-semester" Kan ju bli vansinnigt intressant resa 😱
Det gjorde dom i Jackass; de åkte till Mianus. 😆 Redigerat av Overkill
musik (oregistrerad)
Postat

Hur tänkte dom när dom döpte dom platserna till det som dom har döpt dom till?

Postat

Man skall nog tänka på att språket är dynamiskt och det förändras över tiden. Så fundera det på detta; runka betyder ju från början 'vagga' eller 'flytta på' så runkstenen är förmodligen från böjan en lös sten eller något liknande. Fitta betyder från början 'glänta' och så vidare. En tråkig förklaring men tyvärr är det nog så det är. Det var ingen sextok som fick för sig att namnge platserna... 🙂

Postat

Vissa kan man ju förstå... etymologin som spelat ett spratt och format om namnet efter ett par generationer t ex... eller att ordet först senare fått en annan betydelse. Men Arslet? Rövhålet? 🙂 Konstigt.

Tack för kommentarerna. 🙂 Kul att ni gillar det. 😄 Blir superglad om ni hjälper till att sprida den. 🙂

Postat
Kan fortfarande inte fatta varför byborna i Kräkångersnoret bytte namn på byn, till "Lövsele"?

Tack för tipset! 🙂 Skriver upp det.

Postat

Tack för tipset! 😉 Skriver upp det.

Fjuckby utanför gamla uppsala... Vittulsberg..finns på ungefär samma ställe (Vittula är finska och är väl "centralpartiet" på folk av det motsatta stönet.... Ni somverkligen kan finska, rätta mig om jag har fel 😆 )

Postat

När jag gick i typ tvåan sa vi alltid voi vittu (vilket betyder smörfitta tydligen 😆). Jag vet inte om det är någon skillnad och vittu och vittula dock. 😉

Postat
Men jag såg att du hade lagt till även osvenska städer/hålor/ställen - Mianus, CT i USA är ju lite kul. :rolleyes:

Ok, då kommer mina internationella bidrag här:

Pussy, Frankrike

Ass', Estland

Butt, USA

Shit, Iran

Kiss, Mozambique

Ollon, Schweiz

Roligare än man kan tro... 😛

Postat (redigerat)

Du verkar inte ha med Pungpinan som ligger i Skarpnäck! (Finns även en gata där som heter Pungpinevägen)

Redigerat av Jejje
Postat
Du verkar inte ha med Pungpinan som ligger i Skarpnäck! (Finns även en gata där som heter Pungpinevägen)

Pungpinan är planerad sen första dag - en kompis har lovat att springa och ta ett foto av skylten, så fort det är gjort läggs det upp. 😉

Signert: Tack för de tipsen! Kiss och Ollon speciellt. 😆

Postat

Hmmm, aningen märkliga ortsnamn i Sverige!

Snoppsborg

Gökadal

Bohuslän:

Påstigen

Kåtorp

Flatholmen

Kuballe

Flateby

Flatholmen

Dalarna:

Rumpsjön

Kåtila

Klitten

Mussjön

Ryckepungsvägen

Flatan

Dalsland:

Kåtebol

Halland:

Bögilt

Bögesgård

Kärleken

Snorrslida

Hälsingland:

Njutånger

Jämtland:

Snorres väg

Jönköping:

Flata

Flathult

Lappland:

Kåtaviken

Porrajärvi

Kåtaselet

Medelpad:

Gökböle

Musklippen

Norrbotten:

Kukkolaforsen

Kukasjärvi

Kåtaträsket

Bröstvägen

Porrivaara

Sexträsk

Mensträsk

Snorijokk-kåtan

Närke:

Vintrosa

Skåne:

Böglarehult

Porrarp

Sextorp

Kvinnaböske

Snorretorp

Gökatorp

Småland:

Flathult

Kåtån

Pung

Runkarp

Barslida

Våthult

Horshult

Södermanland:

Fittja

Trosa

Krigslida

Pungpinan

Snopptorp

Uppland:

Bög

Bakgöken

Fjuckby

Snorrevägen

Västerbotten:

Kåtaviken

Kåtaselet

Kåtaholmen

Kåtaliden

Västergötland:

Sexdrega

Harald Stakeg.

Köttkulla

Gökhem

Trekantsvägen

Sädesbingen

Ollonstigen

Ångermanland:

Brösta

Öland:

Kåtorp

Östergötland:

Rinna

Horsköpet

Slaka

Kåtebo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.