freddrik Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Hej! Spelar in gitarrlåtar på min dator med hjälp av en Behringer v-amp2. Nu har jag fått tag på ett gammalt(tror jag iaf) mixerbord som jag skulle vilja koppla in. Problemet är att jag inte har lyckats få ihop det. Hur ska jag koppla? vilka in-/utgångar på mixern ska jag använda? Antar att det är: gitarr-vamp-mixerbord-ljudkortet men det kabeldragningen som jag har problem med. Här är en länk till mixern om det skulle va till nån hjälp. http://goshayes.worldonline.co.uk/inkel.html Tacksam för svar!
Wintermute Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Det där är ingen vanlig mixer, det är en powered mixer, dvs den har slutsteg inbyggt. du ska ha en linje-signal ut till ljudkortet. om det finns tappningar ut som är linje-nivå så kan du ju bara skaffa rätt kabel och dra mellan.
freddrik Postat 31 augusti 2004 Trådstartare Postat 31 augusti 2004 Ok, vad kommer det göra för skillnad? Men om vi säger att jag mickar upp förstärkaren och kör på line1 på mixern, vilken output ska användas då? Om någon skulle kunna göra en kort beskrivning av output-utgångarna skulle det vara till stor hjälp.
trombonisten Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 Hej Freddrik. Prova. Det finns nog en hel massa olika utgångar du kan använda -- bus tappningar eller inserts eller main out, de kan heta lite vad som helst. Börja med att leta reda på högtalarutgångarna -- de är de enda du INTE skall använda. Alla andra går bra. Sen är det bara att prova. Skruva upp volymerna lite försiktigt till en början.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.