Jump to content
Annons

Burkigt ljud vid inspelning (Cubasis VST 4.0)


Gaski (oregistrerad)

Recommended Posts

Gaski (oregistrerad)

Jag har ett miditrack som jag spelar upp med ett VST instrument (Kontakt) i Cubasis VST 4.0. När jag vill göra en wav fil så spelar jag först in allt i ett audiotrack och sedan tänkte jag köra en export. Problemet är att audiotracket inte låter likadant som miditracket med VST instrumentet. Man hör att det är samma VST instrument men det låter väldigt 'burkigt'. Hur ska jag göra för att få bort det 'burkiga' ljudet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gaski (oregistrerad)

Då borde det väl låta konstigt även när jag spelar upp miditracket?

Som jag kan se det är det bara ett instrument i Kontakt, det låter bra när man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen är lägre, det låter som om mikrofonerna har flyttat två meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då borde det väl låta konstigt även när jag spelar upp miditracket?

Som jag kan se det är det bara ett instrument i Kontakt, det låter bra när man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen är lägre, det låter som om mikrofonerna har flyttat två meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk...

Med risk för att låta dum, men du mickar väl inte upp och spelar in dina vsts den vägen? 😉

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Gaski (oregistrerad)

Nej absolut inte 😉

Det var bara för att ge en bild av hur det låter och vad jag menar med 'burkigt' ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju som Fasutsläckning..har du gått igenom alla ingångar i din ev. kontrollpanel för ditt ljudkort så inte någon utgång blir återmatad till samma ingång internt ?...

..Nu kommer jag inte ihåg hur exportfunktionen fungerade på gamla VST.. men den gör ju någon form av bounce så även om du inte spelar in i vanlig mening kan det ju hända någon gömd inställning skapar ditt problem.

Edit: En borttagen konstig formulering som jag själv inte förstod... 🙂

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...