Lonian Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 (redigerat) Jag kollade runt litegrann här i fruityloops forumen när ni pratar om "hur skapar man basen så" osv. Snubblade över en melodi jag tyckte om och gjorde en kort remake, alltså ingen färdig låt eller något. Har den bara som ringsignal på min mobil just nu. Vad jag nu undrar är. Vart kommer den här melodin från? Jag tycker jag känner igen den litgerann men inget jag kommer på. Your browser does not support the HTML5 audio tag <--- där är min version iallfall. Lekte med basen som sagt. Inte den typen av sätt jag brukar arbeta på. Men de verkar coolt ändå. Redigerat 11 juni 2007 av Lonian
Nexustwins Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Känner igen melodin, känns som om vi är inne i "Commercial trance" träsket & vandrar. Det skulle kunna vara någon cascada låt eller liknande, kan tyvärr inte sätta finfgret på låtnamnet exakt nu. //Nexustwins - mgm
Skogholm Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Jag känner ige nden jag med! Cascada eller groove coverage. Nån av dom är det det vet jag. men vad låten heter vet jag ej. 😊
Lonian Postat 11 juni 2007 Trådstartare Postat 11 juni 2007 Jag känner ige nden jag med! Cascada eller groove coverage. Nån av dom är det det vet jag. men vad låten heter vet jag ej. 😊 =/ Jag skulle vilja höra orginalet...
Lonian Postat 11 juni 2007 Trådstartare Postat 11 juni 2007 Jag känner ige nden jag med! Cascada eller groove coverage. Nån av dom är det det vet jag. men vad låten heter vet jag ej. 😊 =/ Jag skulle vilja höra orginalet... Yeaah. den här melodin verkar det vara ^____^ Tackar
Lonian Postat 11 juni 2007 Trådstartare Postat 11 juni 2007 Kaching cascada med everytime we touch lr? Jo det var det som länken innehöll.
The sweeper Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 😏 Jo..cascada..men de ska ju ente ja kunna nått om...eller...? 😲
lord_von_bagge Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Kolla Tråden om hur man går det att låta så här. finns i fl sektionen. jag har postat ett klipp. det är Everytime We touch Bell melodin =)
Björn Olsberg Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Vill bara påpeka att det är Mike Oldfield som har gjort låten från början, sjungen av Maggie Reilly. Det var hon som sjöng Moonlight Shadow, också av Mike Oldfield. Men det vet ni nog redan.
Violiner Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Vill bara påpeka att det är Mike Oldfield som har gjort låten från början, sjungen av Maggie Reilly. Det var hon som sjöng Moonlight Shadow, också av Mike Oldfield. Men det vet ni nog redan. Ja, och jag föredrar nog MO:s version framför biblioteksdansen... 🙂
DrivKraft Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Vill bara påpeka att det är Mike Oldfield som har gjort låten från början, sjungen av Maggie Reilly. Det var hon som sjöng Moonlight Shadow, också av Mike Oldfield. Men det vet ni nog redan. Du hann före Olsberg! 🙂 Tack för att Du tog upp det! Jag höll på att brisera när jag såg att alla skrev Cascada! Hon ska inte ha nån cred för den melodin! Maggie Reilly spelas varje vecka btw, underbar stämma! Peace out!
Linus Postat 12 juni 2007 Postat 12 juni 2007 Det ser ut som det skulle behövas en YouTube-länk till originalet. 😳 http://youtube.com/watch?v=uIvgHiiq_Mo
tbruce Postat 12 juni 2007 Postat 12 juni 2007 Cascada är väl bara ett coverprojekt eller? Om än ett jäkligt charmigt sådant. 😉
aburman Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 (redigerat) Cascada är väl bara ett coverprojekt eller? Om än ett jäkligt charmigt sådant. 😉 Nja, dom (Manuel Reuter, Natalie Horler, Yann Peifer) har nog gjort en del egna låtar åxå som Natalie framför. Min personliga favorit är "Ready for love" som så vitt jag vet är deras egen låt. Yann Peifer är även känd som Yanou, ni minns säkert remixen på Bryan Adams gamla dänga "Heaven" för några år sedan. Ready for love: http://www.youtube.com/watch?v=1udHZbqTwhM Redigerat 13 juni 2007 av aburman
8DEAMON8 Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 vad säger ni? Finns det en föregångare till Cascada - Everytime We Touch? Då har jag hört den nånn gång trorja? för första gången jag hörde Cascada - Everytime We Touch så trodde jag att det var en remix bara sådär. Och sen när den började koma ut på CD så fattade man ingenting. Nånn som vet något eller missade jag något där uppe?
Claes Holmerup Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 (redigerat) vad säger ni?Finns det en föregångare till Cascada - Everytime We Touch? Då har jag hört den nånn gång trorja? för första gången jag hörde Cascada - Everytime We Touch så trodde jag att det var en remix bara sådär. Och sen när den började koma ut på CD så fattade man ingenting. Nånn som vet något eller missade jag något där uppe? Som andra redan har sagt, så kommer originalet från Mike Oldfield, med Maggie Reilly vid mikrofonen. Länken som fanns tidigare, har tydligen tagits bort, så här är låten igen: originalet är tusentals gånger bättre. Cascada är ju riktigt skräp! Samma trista och överdrivna eurodisco-trumtakt till alla låtar, så att allt låter platt och menlöst - och bara en massa coverlåtar som kidsen får för sig att Cascada har gjort. Tänk, vad kul det hade varit om alla dessa nya artister kunde göra något kreativt och nytt själva i stället för att försöka rida på andras framgångar och förstöra gamla låtar som var bra i originalversionen... Redigerat 7 juli 2007 av Claes
lord_von_bagge Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Deep spirit har i alla fall gjort det =) "This is not another Cover song" (Deep Spirit - not another Cover song)
aburman Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Deep spirit har i alla fall gjort det =) "This is not another Cover song" (Deep Spirit - not another Cover song) Haha, så sant så. Men då är nog deras föregångare "Lonely" flera gånger bättre =)
JeePeR Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 NEJ NEJ NEJ och slutligen NEJ, herregud, människor! Melodin är från låten "Dune - Starchild" ! 😛
emil90 Postat 7 augusti 2007 Postat 7 augusti 2007 (redigerat) Jag tycker det låter som en av Byz låtar (iallafall i början). Vet inte ifall det är Karatefylla eller Hey där jag tänker på när jag hör den. För tankarna åt det hållet iallafall. Låter fint iallafall 🙂 Redigerat 7 augusti 2007 av emil90
GraMPoy Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 (redigerat) Det låter PRECIS som bakgrundsmelodin i Groove Coverage - God Is A Girl Redigerat 16 augusti 2007 av GraMPoy
expanded Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 NEJ NEJ NEJ och slutligen NEJ, herregud, människor! Melodin är från låten "Dune - Starchild" ! 😆 Dune har inte gjort Starchild...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.