Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är så att mina nya Laptop, en Asus F3T tjurar lite när jag använder den med mitt Terratec Phase x24 fw.

Det externa ljudkortet kopplas från på något sätt så att det interna ljudkortet tar över efter en tid. Kan vara allt från en kvart till flera timmar. Det hände aldrig när jag hade min stationära dator så jag antar att det har något att göra med det interna ljudkortets drivrutiner?

Sökte och hittade något om en HP vars interna ljuddrivrutiner/ljudkort inte gick att stänga av, kanske är något liknande men jag kunde inte hitta något om det.

Är det någon som har koll på detta?

Hoppas jag postat i rätt forumsdel 🙂

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Ingen som har någon aning? Börjar bli jävligt påfrestande att behöva dra ut firewire kontakten och starta om alla program stup i kvarten.

Är tacksam för alla ideer.

Postat
Ingen som har någon aning? Börjar bli jävligt påfrestande att behöva dra ut firewire kontakten och starta om alla program stup i kvarten.

Är tacksam för alla ideer.

Läser man på Harmonycentral alla inlägg om Laptops och externa ljudkort,

så får man reda på massor av orsaker till problem tex,

firewireporten på laptopen ger för dålig drivspänning till ljudkortet

firewireporten på laptopen har felaktigt chipset för att kommunicera på ett korrekt sätt

Där blir alla i stort sett rekomenderade att fixa ett PC Card FireWire kort,

till ljudkortet och andra externa prylar

Kolla in dessa 2 länkarna, så tror jag dina problem kan vara lösta..

http://www.exitdata.se/prodinfo.asp?id=95

http://www.exitdata.se/prodinfo.asp?id=121

/Biran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.