FiGurT Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 (redigerat) Hej. Vi söker någon som kan hjälpa oss komma på en melodi till vår text. Redigerat 9 juni 2007 av FiGurT
aburman Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 Jag använder FL till mitt musikskapande. Varför vill ni ha den gjord just i FL och vilken typ av musik är det ni syftar på?
Björn Olsberg Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 Som aburman säger, jag tror det är en god idé att berätta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla låtskrivare ens vet vad FL är för något och varför man ska göra låtarna specifikt just däri.
FiGurT Postat 8 juni 2007 Trådstartare Postat 8 juni 2007 Som aburman säger, jag tror det är en god idé att berätta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla låtskrivare ens vet vad FL är för något och varför man ska göra låtarna specifikt just däri. Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används num,era av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten.
ettup Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Som aburman säger, jag tror det är en god idé att berätta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla låtskrivare ens vet vad FL är för något och varför man ska göra låtarna specifikt just däri. Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används num,era av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten. ...det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner... 😄 detta var nog det... 😉 hittar inte ens ord 😆😆😆
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) Fruity Loops är som sagt en samplebaserad sequencer som du kan använda vilka samplingar som helst när du bygger upp din låt. Att skapa och redigera innehåll i de olika spåren är inte särskilt svårt. Det finns editorer för det mesta och dom är mycket lättarbetade. Vill du göra basgångar eller melodier är det bara att ta fram keyboard-editorn och klicka för glatta livet. Vill du ändra volymen, panorering eller vad det nu kan vara, så är det bara att rita hur du vill ha det. Intressant att notera är att det finns möjlighet att lägga på resonans och filter på vilket ljud som helst, och sedan styra parametrarna under spårets gång. Taget från http://www.instrument-online.nu/arkiv/test...ruityloops.html Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Linkowich Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används numera av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten. Fruit Loops låter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) går det bara att använda gamla melodier som man måste köpa på internet med Paypal. Det brukar bli rätt dyrt, typ hela månadspengen gick åt för min senaste låt.
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Va inte såna nu!! 😉 Att han/de använder FL beror väl bara på att de är inkörda på det. Det är väl inget konstigt och vb har väl inte ens nämnt något om andra program, eller? Att den de söker ska vara van vid FL är väl därför inget märkligt! Bälte på! 😄 :musik
Overkill Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används numera av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten. Fruit Loops låter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) går det bara att använda gamla melodier som man måste köpa på internet med Paypal. Det brukar bli rätt dyrt, typ hela månadspengen gick åt för min senaste låt. Jag dör 😄
tbruce Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Det var då jäklarns vad folk blev upprörda över en enkel, om än något bristfällig, förfrågan om samarbete.
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) Men kära nån. Jag vill ha hjälp med en låt. Altså, vi har texten färdig men behöver en melodi, inte nån ripoff av någon annan låt. F L var ett tips för det värkar alla nyare "sommarplågor" använda sig av. Som du sa i början att jag skulle växa på mig o komma tillbaka, kanske samma gäller för dig? "Som jag skrev i mitt Pm så var det aldrig meninngen att hoppapå dig eller göra narr av dig, men när du bemöter min ursäkt på det viset så blir jag lite orolig över vart detta forum är på väg!" Det där syftar lite smått på dig själv. Du tror det lockar besökare genom att hacka sönder på felformuleringar? Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Twilight_Zound Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) OJ 😆 😛 😄 Finner inte ord.... 😄 Alltså: Dom flesta "seriösa" alt proffesionella producenter använder sig inte av FL...Dom kör antingen Cubase eller Logic. Visst finns det de som kör både FL och Reason men som sagt de FLESTA kör dom andra proggen... Spana här: Cubase 4 Logic Pro Redigerat 9 juni 2007 av Twilight_Zound
Twilight_Zound Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 För att bemöta din fråga så skulle det nog vara bättre om du ställde den direkt som en Uppdragsfråga... "Tjena vi har text och ideér till en ny låt och behöver hjälp med musiken"... Vad producenten/kompositören i fråga använder för program eller instrument är HEEEEEELT ointressant.
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 inte helt ointressant? samarbetar jag är det ett plus om vi bägge kör pro tools....enklare så.
Wernborg Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Börjar bli riktigt skitnödigt i denna tråd. 😊 FL-killar och tjejer. Fram med er och rocka loss. Länge leve samarbeten.
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) TJôTA!!! Lådan och FigurT - har ni gjort klart låten nån gång eller??? 😆😛😄🙂😊 Redigerat 9 juni 2007 av musik
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 OJ [...] Visst finns det de som kör både FL och Reason men som sagt de FLESTA kör dom andra proggen... Spana här: Cubase 4 Logic Pro Pro Tools?
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Hade jag haft FL hade jag kunnat hjälpa dig, men nu har jag fått knaster vid inspelning tyvärr, Hur kommer man tillrätta med det...??
Hellpig Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) Knaster verkar regera denna tråd. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrågan var ju trevligt ställd om än aningens nybörjarmässig. Man skall inte håna en nykomling - tycker jag. Var lite hjälpsam istället annars är ett svar inte meningsfullt. 😊 Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) nu har jag ändrat tråden, menmen, ska vi se vad han säger -.- Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Linkowich Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Tråden började ju trevligt och hjälpsamt tycker jag. Det är ju när man har lite svårt med ödmjukheten som nybörjare som det skär sig (typ inlägg #4). Sen är vi väl elaka här?!? Snäll kan man ju vara IRL 😊
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) Knaster verkar regera denna tråd. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrågan var ju trevligt ställd om än aningens nybörjarmässig. Man skall inte håna en nykomling - tycker jag. Var lite hjälpsam istället annars är ett svar inte meningsfullt. 😊 blir lite fundersam varför jag blir citerad i samband med att vara snällare mot trådskaparen? Jag trodde jag backade dem....? Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
hegobald Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛 Jag lägger upp en text här då så ser vi om nån kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂 "Rosaelefant:: --------------- Vi har våran maskot han stor o rosa o bor i ett slott slottet heter rosaelefant.net för han är den rosaste elefanten vi nåsin sett han gillar att leka o han gillar att busa nåt han hatar är att snusa han älskar besökarna som kommer till hans slott men hatar låten jag känner en bot så lyssna nu på denna låten så blir du stor o rosa blir det straff så e det bara att blåååååsa --------------- Refräng:: --------------- Han är stor o rosa hans snabel kan verkligen blåsa han vi älskar är rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant är vår MASKOOOT. --------------- Starta datorn du är väl inte lacyborn? starta webbläsaren skriv in rosaelefant.net så komemr du få se nåt du alldrig sett. vi vet att den sidan rockar fett ganska lätt skicka vidare till kompis starta en kedja sluta nu att bedja o sätt händerna på tangetbordet ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net --------------- Refräng:: --------------- Han är stor o rosa hans snabel kan verkligen blåsa han vi älskar är rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant är vår MASKOOOT." En liten fulinglåt. 😄 Lycka till..
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 tydligen fanns ju rosaelefant.net 😆 lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? 😊 Vad är detta för community då?
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 tydligen fanns ju rosaelefant.net 😛 lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? 😊 Vad är detta för community då? HAHA, det var nån text jag fick av random snubbe 😄 Han tyckte sidan skulle ha den 😆
hegobald Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Skärp dig.. Jag behöver din röst och låtidè å så vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tänker.. Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛 Jag lägger upp en text här då så ser vi om nån kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂 "Rosaelefant:: --------------- Vi har våran maskot han stor o rosa o bor i ett slott slottet heter rosaelefant.net för han är den rosaste elefanten vi nåsin sett han gillar att leka o han gillar att busa nåt han hatar är att snusa han älskar besökarna som kommer till hans slott men hatar låten jag känner en bot så lyssna nu på denna låten så blir du stor o rosa blir det straff så e det bara att blåååååsa --------------- Refräng:: --------------- Han är stor o rosa hans snabel kan verkligen blåsa han vi älskar är rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant är vår MASKOOOT. --------------- Starta datorn du är väl inte lacyborn? starta webbläsaren skriv in rosaelefant.net så komemr du få se nåt du alldrig sett. vi vet att den sidan rockar fett ganska lätt skicka vidare till kompis starta en kedja sluta nu att bedja o sätt händerna på tangetbordet ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net --------------- Refräng:: --------------- Han är stor o rosa hans snabel kan verkligen blåsa han vi älskar är rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant är vår MASKOOOT." En liten fulinglåt. 😄 Lycka till..
FiGurT Postat 9 juni 2007 Trådstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) Skärp dig.. Jag behöver din röst och låtidè å så vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tänker.. ni kan ju prova sjunga sj? 😊 Jag kan inte sjunga .. Låten ska bara vara allmänt FUL! Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.