Jump to content
Annons

Hur varmt får det egentligen vara på jobbet?


Egghuvud

Recommended Posts

29 grader varmt. ingen Ac. Jag har ett kontrosjobb, men huvudet ger upp efter en timme eller så. Fönstret är öppet och jag har en fläkt men det hjälper ju inte. Bestämmerlserna förefaller luddiga. En kollega kollade med arbetsmiljöstyrelsen och det fins inga direkta reservationer.

I ryssland fick ju inte folk jobba om det var under 45 grader minus hter det i den gamla myten. undrar var den övre värmegränsen går i Sverige?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har rätt till en bra temperatur på din arbetslpats!

Om dom inte kan installera någon AC så ska du iallafall ha rätt till så många fläktar som du behöver!

Seså, be om ett par fläktar nu och leka Carola - Fångad av en stormvind!

Nä men seriöst, du har rätt till en behaglig temperatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju vansinnigt jobbigt!

Kolla med erat skyddsombud på företaget. Om det riskerar hälsan, så kan han antingen se till att det införskaffas AC eller stänga ner... om det är risk för att man blir dålig... Kollade runt lite på skyddsombud.se , men hittade inte riktigt nåt klart svar...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är på gränsen faktiskt. KOllade i arbetsmiljöverkets rekomendationer där det står att det skall vara en behaglig värme, någonstans mellan 20 -26 grader sommartid. HAr haft 34 som värst här idag. Fläkt har jag och leker CArola med, men den hjälper inte det bara skyfflar runt luften lite. Fönstret är svårt att ha öppet eftersom det väsnas så i bakgrunden. Nu skiter jag i det och går hem 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Och jag själv formligen ÄLSKAR när det är varmt - dag som natt. Tänker bäst då det är runt 30.

Första dagen på hela året idag som jag äntligen inte har frusit särskilt mycket!! Hurra!

På natten ska det vara stängt överallt - dörrar, fönster, nedrullat med persienn och gardiner. inte en lampa tänd, tjocka mysbrallor och duntäcke på. Mössa är dock överkurs. Äntligen värme! Äntligen.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag själv formligen ÄLSKAR när det är varmt - dag som natt. Tänker bäst då det är runt 30.

Första dagen på hela året idag som jag äntligen inte har frusit särskilt mycket!! Hurra!

På natten ska det vara stängt överallt - dörrar, fönster, nedrullat med persienn och gardiner. inte en lampa tänd, tjocka mysbrallor och duntäcke på. Mössa är dock överkurs. Äntligen värme! Äntligen.

😄

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag själv formligen ÄLSKAR när det är varmt - dag som natt. Tänker bäst då det är runt 30.

Första dagen på hela året idag som jag äntligen inte har frusit särskilt mycket!! Hurra!

På natten ska det vara stängt överallt - dörrar, fönster, nedrullat med persienn och gardiner. inte en lampa tänd, tjocka mysbrallor och duntäcke på. Mössa är dock överkurs. Äntligen värme! Äntligen.

🙂

Du är en mycket sjuk människa musik 😆 Men inte kan fdu väl jobba i över trettio graders värme. Blir du inte dum i huvudet efter ett par timmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Och jag själv formligen ÄLSKAR när det är varmt - dag som natt. Tänker bäst då det är runt 30.

Första dagen på hela året idag som jag äntligen inte har frusit särskilt mycket!! Hurra!

På natten ska det vara stängt överallt - dörrar, fönster, nedrullat med persienn och gardiner. inte en lampa tänd, tjocka mysbrallor och duntäcke på. Mössa är dock överkurs. Äntligen värme! Äntligen.

🙂

Du är en mycket sjuk människa musik 😆 Men inte kan fdu väl jobba i över trettio graders värme. Blir du inte dum i huvudet efter ett par timmar?

Stämmer. Det är nåt cirkulärt. Och jag vidhåller: värme gör mig gott. Teoretiskt så kan ju allt som är under ens egen kroppstemperatur göra att man fryser, dvs. under 37 grader har en nedkylande effekt. Fläktar och öppnade bussfönster är ett elände som bara gör mig förkyld. Och är det särskilt varmt ute ska man faktiskt inte öppna och släppa in värmen.

Kan definitivt tänka mig att flytta till ett mycket varmt land!

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar vad en rökdykare skulle svara på frågan.

De kan ju inte direkt ta av sig lite kläder heller, och att ställa in fläktar behöver ju inte nödvändigtvis vara en så jävla bra idé. 🙂

Måste vara svårt för facket att förhandla ned värmen iofs. 😳

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...