Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Instalerade Ez drummer och nu ligger den som både .component och .vst fil på datorn. .vst är ju för cubase och au är väl för logic.. så vad är komponent.. för när jag försöker nå ez från logic fungerar det inte..

tacksam för hjälp

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Vet ju inte vad du har om det är Mac eller PC versionen av Logic som du har men i PC versionen så är det nog VST och du kallar up det på ett Audioinstrument. Kolla min tråd om hur man sätter upp PC Logic (om du har det vill säga) för separata kanaler på EZ. Lycka till

Göran

Postat (redigerat)
visste inte att logic fanns till pc. det är ju apple som tillverkar det.

Logic fanns till PC upp till version 5.5 om jag inte missminner mig. 2002. Då köpte Apple Emagic som tillverkar Logic och la ner stödet för PC

Redigerat av Neko
Postat

ingen som kan hjälpa mig att lösa mitt problem?

alltså jag har instalerat ez drummer men kommer inte åt det inne från logic.

Sitter på en intel mac

Postat (redigerat)
ingen som kan hjälpa mig att lösa mitt problem?

alltså jag har instalerat ez drummer men kommer inte åt det inne från logic.

Sitter på en intel mac

Har du UB-versionen av EZ? Du måste nog uppdatera EZ isåfall

Redigerat av Limpo
Postat

AU-filer på datorn syns som "ezdrummer.component" exempelvis. Att du inte ser den i Logic beror antagligen på att den är PPC, och du har en Intel-Mac? Högerklicka på component-filen och välj Info, så ser du om den är Universal eller PPC - om den är PPC måste du uppdatera till Universal för att kunna se den i Logic.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.