Frank Zappa Postat 6 juni 2007 Dela Postat 6 juni 2007 Har en laptop som är rätt tyst men när den påfrestas kommer fläkten igång mer och den hörs mer märkbart. Jag har sett nån extern laptopkylningsmojäng som väsnas 18 dba, är det mycket? Kommer det bli tystare om jag har en sån eftersom datorn är i princip knäpptyst när den är sval? Nån som har erfarenhet av en extern laptopkylare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 6 juni 2007 Dela Postat 6 juni 2007 [...] som väsnas 18 dba, är det mycket? Man brukar säga att 30 är som en viskning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kajan Postat 7 juni 2007 Dela Postat 7 juni 2007 18dBa är väldigt lite, som Olsberg påpekade. När jag läste akustik fick vi lära oss att ett "tyst" kontrollrum enligt en viss standard får ha en bakgrundsljudnivå på max 20dB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 7 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 7 juni 2007 (redigerat) Aha ok! Vad bra, då köper jag en sån. Tack som fan! Om det visar sig att laptopkylningen är effektiv, kan man då ställa in fläkten i laptopen så att den snurrar långsammare? Redigerat 7 juni 2007 av Frank Zappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 7 juni 2007 Dela Postat 7 juni 2007 Aha ok! Vad bra, då köper jag en sån. Tack som fan! Om det visar sig att laptopkylningen är effektiv, kan man då ställa in fläkten i laptopen så att den snurrar långsammare? Kan du inte fixa upp en länk på kylaren i fråga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 7 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 7 juni 2007 Det är en notebook cooler från zalmann. Här är länken: http://www.neptunsat.com/zalman-notebook-c...NC1000%20SILVER Det finns fler varianter, men det här är den tystaste jag hittat, 18 dba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.