Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lyssnar just nu på Chris Cornells nya soloalbum "Carry On" och njuter i fulla drag.

Inte bara av låtarna - melodierna/harmonierna - utan hela framförandet; Sången/rösten/stämmorna, trummorna (!) gitarrerna (lyssna i hörlurar!), mixen ... Så jäkla snyggt gjort! En otippad cover på Billie Jean som får håret på armarna att resa sig. Huga.

Dessutom kommer han till Globen/Annexet den 27 augusti.

Nån mer som ska gå?

Annons
Postat
Lyssnar just nu på Chris Cornells nya soloalbum "Carry On" och njuter i fulla drag.

Inte bara av låtarna - melodierna/harmonierna - utan hela framförandet; Sången/rösten/stämmorna, trummorna (!) gitarrerna (lyssna i hörlurar!), mixen ... Så jäkla snyggt gjort! En otippad cover på Billie Jean som får håret på armarna att resa sig. Huga.

Dessutom kommer han till Globen/Annexet den 27 augusti.

Nån mer som ska gå?

tackar för tippset lyssnar o gillar tyvärr ingen stockholms resa men fan vad karln sjunger :rolleyes:

Postat
fan vad karln sjunger

Om vi ser till röstresurser så ligger ju inte du i lä där.

Men det vet du redan ... 🙂

Postat

Har alltid gillat Cornell i Soundgarden och Audioslave. Men nu läste jag en recension om nya skivan

att han blivit vår tids Michael Bolton.

Är det sant att han smörat till sig så? 🙂

Postat

Jag har tankat hem en MSN konsert från nån site :-). Det är inga direkta hits men han sjunger bra. Det är inte lika smörigt som Bolton.

Inte lika bra som soundgarden fast de börjar med Spoonman och det är coolt.

Postat

Ne men urk för covern på Billie Jean. Helt horribelt. Annars är han väl okey 😆 Det är bara nånting med hans stil som känns så melodilöst. Det där lät konstigt, men jag tycker det!

Postat
att han blivit vår tids Michael Bolton.

Är det sant att han smörat till sig så?

Nej, långt ifrån.

Men han ligger närmare bluesen nu än när han körde med Soundgarden och Audioslave.

Mer melodisk, fler blåa toner, mer känsla och fler nyanser.

Postat

En av mina favoritsångare från ett av mina favoritband under 90-talet. Tycker det är lite intressant det där som någon skrev om att han låter kommersiellt ellre hur det nu var. Faktum är att jag ibland tänkt på det när jag lyssnat på just Soundgarden. Utan sång är deras låtar rätt udda och låter inte alls särskilt lätt lyssnade. Med hans sång blir de helt andra element... på något sätt.

Postat
En av mina favoritsångare från ett av mina favoritband under 90-talet. Tycker det är lite intressant det där som någon skrev om att han låter kommersiellt ellre hur det nu var. Faktum är att jag ibland tänkt på det när jag lyssnat på just Soundgarden. Utan sång är deras låtar rätt udda och låter inte alls särskilt lätt lyssnade. Med hans sång blir de helt andra element... på något sätt.

Hans Euphoria morning-platta var iaf väldigt bra. Ska nog kolla upp den här.

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.