Jump to content
Annons

Recommended Posts

El Hadji (oregistrerad)
Postat

Jag är ganska färsk när det gäller FL... Kör FL Studio 7 XXL men använder normalt Sonar 6 PE. Mitt problem är följande:

Jag har ett öppet projekt och skapar en Mp3'a för att tex provlyssna på en mix. I Sonar kan jag växla mellan mediaspelare och programmet, men när jag försöker spela upp en Mp3'a medan jag fortfarande har FL-projektet öppet, säger mediaspelaren att filen används av ett annat program (min kvalificerade gissning är FL). Måste jag alltid stänga det öppna projektet innan provlyssning av mp3'an?

Annons
Postat

I Cubase - och Sonar av din beskrivning att döma - finns en inställning som heter "Release ASIO driver in background". Det gör att Cubase "släpper greppet" om ljudkortet (eller dess drivrutin egentligen) när man tex öppnar en mediaspelare. Kolla om du har något liknande i FL.

Postat

Har inte problemet själv, men jag kan misstänka att du måste göra följande:

* Tryck på knappen "F10" på ditt tangetbord.

* Växla över till: "Audio" i vänster menyn som kommer upp.

* I avdelningen "Output" där du väljer ljudkort, klickar du för "Auto close device"

Minimera nu ner Fl-studio när du ska lyssna på den färdiga filen, så borde det funka!

//Nexustwins - mgm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.