Jump to content
Annons

Buss Göteborg - Östersund


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Finns det VERKLIGEN ingen buss som går från Göteborg till Östersund?? Måste man verkligen åka till Stockholm först?

Alternativt kan man ju ta SJ och sovkupé, det kostar ju "bara" 5100 SEK T/R...hahaha...

Snälla, ge tips om bussbolag direkt från Gbg, jag hittar inget...

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Nonsens... Du kan åka för 975 spänn på justnu-pris, Bokar du 1:a klass justnu-pris kostar det 1300 kr!! (tog ett prisexempel den 12:e Juni)

Gå in på sj.se så ska det nog ordna sig.

Nonsens? Icke! Det var inte 12:e juni jag skulle åka hehe...och absolut inte just nu-pris pris. Det var knappast sovkupé i ditt pris heller...

Var inne på SJ naturligtvis. Vi är 3-5 pers som ska dit. Samtidigt. 🙂

Såg att man kan åka buss Stockholm-Sundsvall för bara 220 kr enkel väg, men inte från Göteborg. Blir nog att åka Swebus Gbg-Stockholm först då.

Glöm SJ nu please.

TILLÄGG: När irritationen lagt sig... 🙂🙂 :

Med trix och knökande kan man åka Gbg - Sthlm med tåg + Sthlm - Gävle med tåg + Gävle - Östersund med tåg. Tillbakaresa:

Östersund - Gävle med tåg + Gävle - Sthlm med buss + Sthlm - Gbg med buss. Restider: 13 timmar resp 22 timmar. 900 SEK per skalle T/R.

Om jag får med mig resten av gänget på Just Nu-priser...

😛

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hahaha...blev tvungen at höra med dem nu! Och de vill ha prompt ha sovkupé för att slippa byten...

5100 SEK per skalle alltså. Är vi fem: 25500 SEK för T/R Gbg-Östersund. Restid 13 tim dit, 13 tim hem.

Var det nån som föreslog Kina istället???

😆🙂😉😉😛😉

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hahaha...blev tvungen at höra med dem nu! Och de vill ha prompt ha sovkupé för att slippa byten...

5100 SEK per skalle alltså. Är vi fem: 25500 SEK för T/R Gbg-Östersund. Restid 13 tim dit, 13 tim hem.

Var det nån som föreslog Kina istället???

😉😉😆😄😉😆

men.. du behöver ju inte ta sovkupe, om du tycker det är dyrt... skulle då aldrig i h-vete betala 5100!!!!! för att åka till östersund med tåg... tror tom att det kan bli billigare att hyra ett litet 8 sitsigt plan, inkl pilot för det priset (alltså 25500.. ) 😆

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En i gruppen blev lite lack på att kupén inte innehöll någon dusch, utan den fanns i korridoren (bara handfat i kupén), så han kollade själv med SJ. Det ska tydligen finnas en variant med lite finare kupé med säng och dusch. Nu är vi uppe i totalt över 30 papp T/R, om alla fem skulle... 😄😆

Om de tar sovkupé kan inte jag ta vanlig sittplats, inte på just det tåget och det datumet fick jag veta...

Nej, jag tar själv ett billigare alternativ, med flera byten dagtid, tåg & buss. 900 SEK T/R lät ok. F*n, ska ju köpa cello... 😉

Ska fundera och föreslå hyralternativet också!! Tack Pazo, UmeMagnus och Fidden.

:rolleyes:

:musik

p.s. Detta får mig att fundera på hur mycket pengar som det militära egentligen la ut på en under tiden i Boden. Åkte både tåg med bra sovkupé och flyg T/R ibland Boden-Gbg. Tacksam. d.s

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte flygplan, men det blir nog iallafall billigare att hyra en buss med chaufför.

Inte lika billigt som att hyra bil, men det verkar ni ju inte vilja göra 😕

Ja, det kanske är lite drastiskt med flygplan... men faktum är, att jobbet jag tidigare jobbade på, så fanns det även ett par piloter som jobbade där... Är dom med i en flygklubb så kostar det inte skjortan... å skjortan kostar mer än Mer... å, tja, Mer kostar sju kr... (f´låt)..

Kollade upp vad det skulle kunna kosta att åka med ett band med fyra pers... t.o.r till Helsingfors.. skulle kosta ca 12 000 ... alltså, ungefär vad ett reguljärflyg skulle kosta... å då kan man åka när man vill (i princip)... Men, då är det en fördel om man "känner folk" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte flygplan, men det blir nog iallafall billigare att hyra en buss med chaufför.

Inte lika billigt som att hyra bil, men det verkar ni ju inte vilja göra 😕

Ja, det kanske är lite drastiskt med flygplan... men faktum är, att jobbet jag tidigare jobbade på, så fanns det även ett par piloter som jobbade där... Är dom med i en flygklubb så kostar det inte skjortan... å skjortan kostar mer än Mer... å, tja, Mer kostar sju kr... (f´låt)..

Kollade upp vad det skulle kunna kosta att åka med ett band med fyra pers... t.o.r till Helsingfors.. skulle kosta ca 12 000 ... alltså, ungefär vad ett reguljärflyg skulle kosta... å då kan man åka när man vill (i princip)... Men, då är det en fördel om man "känner folk" 😉

Ah, du menar så, då är jag med 🙂

Jobbade tidigare på ett företag som hade kontor på västkusten och i danmark. Då brukade man hyra in sig i ett litet privatplan när man skulle åka över sundet, för det blev billigast. Piloter i flygklubbar måste väl typ ha ett visst antal flygtimmar per år, och då ställer dom gärna upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...